Administratör som gillar ekonomi och att möta människor.
Göteborgs stad., Trafikkontoret / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs stad., Trafikkontoret i Göteborg Just nu står Göteborg inför sitt största utvecklingssprång i modern tid. Vår stad kommer att växa med 150 000 invånare fram till 2035. Vi på trafikkontoret har en central roll i detta. Idag är vi 420 medarbetare som planerar, bygger, förvaltar och utvecklar stadens infrastruktur, gator och offentliga rum till största möjliga nytta för stadens boende, besökare och näringsliv. I vårt uppdrag finns också att boka och administrera färdtjänstresor och andra serviceresor. Tillsammans med övriga förvaltningar och bolag i Göteborgs stad arbetar vi för att Göteborg ska fortsätta växa och utvecklas till en grön och nära storstad för alla.
Publiceringsdatum2018-11-21ArbetsuppgifterTjänsten som administratör kommer att innebära att du ska ha koll på ekonomi och administrationen på trafikkontorets kommunikationsavdelning. Här sitter du som spindeln i nätet. Du driver så väl egna uppdrag som att hjälpa dina kollegor.
Det här uppdraget har flera olika sidor vilket gör att det är omväxlande och variationsrikt. En del av uppdraget är att sköta avdelningsadministration och bistå i ekonomiuppföljning av vår verksamhet. Därför är det en förutsättning att du gillar god ordning och reda. En annan del av uppdraget är att stödja verksamheten som produktionsledare, det innebär bland annat att du leder delar av avdelningens egna produktion, ansvarar för utskick, ser till att webbsidor uppdateras och ansvarar för genomförandet av externa aktiviteter på stan. I ansvaret ligger även att administrera studiebesök och ha ansvar för en av våra publika besökslokaler Våning 2026. Du kommer att få en övergripande insikt i alla de spännande projekt som trafikkontoret driver men också en god inblick i trafikkontorets hela verksamhet.
Som administratör hos kommunikationsavdelningen på trafikkontoret måste du vara van att jobba självständigt och ta eget ansvar men eftersom vi arbetar mycket i team är din samarbetsförmåga avgörande.
Vi erbjuder dig en möjlighet att få vara en del av ett gott team på ca 15 personer som ständigt arbetar för att bidra till att verksamheten når sina mål. Vårt mål är att förvaltningen ska ha en god kommunikation och dialog med stadens boende, besökare och verksamma.
KvalifikationerDu har relevant högskoleutbildning för området och erfarenhet inom kommunikationsområdet
• Du är en god kommunikatör i tal och skrift.
• Du är tydlig, lyhörd och skapar förtroende och engagemang i samarbetet med andra.
• Du är van vid att arbeta självständigt och ansvarsfullt.
• Du har erfarenhet av praktiskt administrationsuppdrag och att följa upp ekonomi av verksamheter.
• Du kan hantera och planera studiebesök, externa möten och utställningar, både i litet format från små snabba insatser till större aktiviteter.
• Du har erfarenhet av att arbeta med stort mottagarfokus.
Vi vill att trafikkontoret ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.
ÖVRIGT
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden från bemannings- och rekryteringsföretag om annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-12-09
Ange följande referens när du ansöker: Dnr 0026/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEva Rhodin 031-368 25 22
FöretagGöteborgs stad., Trafikkontoret
AdressGöteborgs stad., Trafikkontoret
Box 2403
40316 Göteborg
KontorsadressKöpmansgatan 20
Jobbnummer 4469917
Observera att sista ansökningsdag har passerat.