Administratör med kundfokus till Siemens
Skill Rekrytering & Bemanning AB / Organisationsutvecklarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skill Rekrytering & Bemanning AB i Göteborg,
Mölndal,
Kungälv,
Härryda,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2024-02-12Om företagetSiemens Smart Infrastructure är en division inom Siemenskoncernen som är världsledande inom säkra och energieffektiva fastighetslösningar. Företaget erbjuder integrerade systemlösningar och tjänster inom fastighetsautomation, brand, säkerhet, energihantering och styrprodukter för värme, ventilation och kyla.
Siemens i Mölndal söker nu en driven Administratör för att proaktivt hantera kundfordringar inom Smart Infrastructure. I denna roll kommer du att vara en nyckelspelare i Contract & Sales Coordination (CSC) team och arbeta nära fem andra kollegor.
ArbetsuppgifterSom Administratör kommer du att spela en central roll i hanteringen av kundfordringar för hela division Smart Infrastructure. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att inkludera:
• Direkt kundkontakt och uppföljning
• Kontinuerlig processutveckling och dokumentation för att säkerställa effektivitet
• Hantering av krav, utredningar och krediter
• Ansvar för inkassoärenden och analytiskt arbete för att identifiera lösningar
• Rapportering av resultat och koordinering av åtgärder
• Att vara en aktiv deltagare och en drivande kraft i vårt pågående förändringsprojekt inom kundfordringsområdet.
ProfilVi värdesätter personliga egenskaper och söker dig som tar eget ansvar och trivs med varierande arbetsuppgifter. För att lyckas i rollen tror vi att du som person har sinne för detaljer, är lättlärd och noggrann. Du är serviceinriktad, flexibel och en duktig problemlösare.
Vidare trivs du i en fartfylld miljö med många olika arbetsuppgifter. Du är strukturerad och bra på att prioritera samt följa gällande processer. Du arbetar bra självständigt samtidigt som du har en mycket god förmåga att samarbeta med dina kollegor och föra dialoger med våra kunder.
För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har:
• Utbildning inom relevant område, såsom ekonomi
• Minst 1 års erfarenhet av administrativt arbete och kundfordrings hantering
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
Något som vi anser vara meriterande:
• Erfarenhet av SAP
• Erfarenhet av förändringsarbete eller projekt
Ansökningsförfarande
Då rollen innefattar kontakter med samhällskritisk verksamhet samt Försvarsmakten krävs det svenskt medborgarskap. Det kommer också krävas utdrag ur belastningsregistret.
Start för tjänsten är så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Anställningen inleds som ett konsultuppdrag där du blir anställd hos oss på Skill och jobbar som konsult hos kunden. För rätt person finns mycket goda möjligheter till anställning hos kund efter konsultperioden.
Om du känner att tjänsten är rätt för dig är du varmt välkommen att skicka in din ansökan! Urvalet kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vänta därför inte med din ansökan. Vid eventuella frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Ben Saeang, på
ben.saeang@skill.se.
Om företagetSkill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt - och när människor växer, växer företag.
People change - everything.
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-03-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "9212".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Skill Rekrytering & Bemanning AB (org.nr 556685-8618),
https://skill.se/ Kontakt Ben Saeang
ben.saeang@skill.se Jobbnummer 8463524
Observera att sista ansökningsdag har passerat.