Administratör med koordinatoruppdrag till Högsbotorps korttidsenhet

Göteborgs kommun / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg, Härryda, Tjörn, Alingsås, Orust eller i hela Sverige

I Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen gör vi insatser som leder till goda möten med dem vi är till för och med varandra. Med en kultur, förhållningssätt och styrning- och ledning i ständig utveckling skapar vi de bästa förutsättningarna.

Vi är ca 9 000 medarbetare som jobbar i hela staden och som gemensamt driver verksamheten varje dag. Vi har över 50 vård- och omsorgsboenden, 200 korttidsplatser, 30 öppna träffpunkter, hemtjänst till över 8 000 personer och hälso- och sjukvård till 15 000 personer varje år.

Vill du också jobba för en mer meningsfull vardag och service av högsta kvalitet för invånarna i Göteborg? Välkommen till en arbetsplats där vi bryr oss om varandra, arbetar tillsammans och tänker nytt. Vi är Göteborg.

Publiceringsdatum
2022-12-16

Arbetsuppgifter
Korttidsenheten på Högsbotorps vård- och omsorgsboende är en nystartad verksamhet som idag består av 30 platser fördelat på två enheter. Vi är nu i behov av att anställa en administratör/koordinator som har i uppdrag att vara spindeln i nätet samt vara den som samordnar och samarbetar med övriga professioner inom korttidsverksamheten.

Vad innebär det att arbeta på korttidsenhet för personer över 65 år?
Enhetens arbete utgår från myndighetsbeslut med tydliga mål utifrån individens behov. Arbetet ska leda till en god och säker vård och omsorg där omsorgstagaren genom inflytande och delaktighet kan känna meningsfullhet, begriplighet och hanterbarhet i sin livssituation. Arbetssättet är rehabiliterande och personcentrerat. Insatserna följs regelbundet upp och samverkas på olika planeringsmöten tillsammans med omsorgstagaren, anhöriga, biståndshandläggare och övriga professioner på enheten. Målet med vårt arbete är att omsorgstagarna ska kunna återgå till ett så självständigt och oberoende liv som möjligt. Korttidsvistelsen ska präglas av effektivitet och kvalitet.

I dina arbetsuppgifter som administratör/koordinator ingår bland annat:
• Planering och genomförande av arbetet utgår från beslut om bistånd med tydliga mål utifrån individens behov
• Ha kontinuerlig kontakt med äldreboendesamordning och socialsekreterare
• Koordinera in och utflyttning samt omflyttning
• Koordinera insatser mellan samtliga interna professioner för att förbereda ett gott och säkert mottagande. Vid behov sammankalla team kring individen utifrån dennes specifika behov
• Arbete i IT-stödet Treserva
• Vara delaktig i verksamhetens kvalitetsuppföljning
• Att hålla ihop, skapa samsyn och stödja samtliga professionerna gällande uppdraget för den enskildes vistelse
• Planera och organisera teammöten
• Samordna och planera tid för uppföljning ihop med andra professioner
• Nära samarbete med korttidsenhetens administratör
• Stötta med andra administrativa och serviceuppgifter vid behov

Vi erbjuder dig ett meningsfullt jobb med möjlighet att göra skillnad för andra!

Kvalifikationer
• Gymnasiekompetens med adekvat inriktning
• Arbetslivserfarenhet inom korttidsverksamhet
• God IT-kompetens, IT-vana, arbete med IT-verktyg
• Logistik, strategisk förmåga
• Fördela arbetsuppgifter, pedagogisk förmåga, leda grupper, problemlösningsförmåga
• Uttrycka sig väl i tal och skrift, sammanställa rapporter
• Ekonomikompetens för uppdraget

Vi söker dig som har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra. Du anstränger dig för att framföra lösningar och du är mån om att ta reda på vilka förväntningar som finns hos uppdragsgivare och andra intressenter. Då en stor del av dina arbetsuppgifter handlar om att kommunicera samt att dokumentera, krävs mycket goda kunskaper i det svenska språket både gällande tal och skrift.

Vidare har du förmågan att ta självständiga beslut inom ramen för ditt uppdrag. Du agerar på egen hand utifrån vad situationen kräver utan att behöva stöd av andra. Du kan balansera olika krav och behåller lugnet i svåra situationer. Du skiljer på sak och person och kan ta välgrundade beslut under tidspress.

Urval och intervjuer sker löpande under annonseringstiden.

Låter detta som ett jobb för dig?
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen erbjuder vi dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Karriärmöjligheter
• Internutbildningar
• Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter
• Introduktion vid nyanställning
• Heltid med möjlighet till deltid
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-12-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C117682".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)

Arbetsplats
Göteborgs Stad , Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen

Kontakt
Enhetschef
Helen Berndtsson
0313653771

Jobbnummer
7267116

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs kommun: