Administratör med inriktning mot inköp till Sundsvall

Centrala Studiestödsnämnden / Inköpar- och marknadsjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Centrala Studiestödsnämnden i Sundsvall, Sollefteå, Gävle, Umeå, Solna eller i hela Sverige

På CSN administrerar vi det svenska studiestödet. Vi bidrar till att förverkliga människors drömmar och mål, varje dag. CSN finns på elva orter i Sverige och vårt huvudkontor ligger i Sundsvall.

Vi leder och styr med tillit som förhållningssätt och vill ge alla medarbetare möjligheten att växa och utmanas. CSN är i ständig utveckling och det är också alla vi som jobbar här. Arbetsglädjen hos våra medarbetare är viktig. Som anställd på CSN ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. Vi erbjuder bland annat flexibla arbetstider och möjlighet till distansarbete.

Nu söker vi en administratör med inriktning mot inköp.

ARBETSUPPGIFTER
Som administratör hos oss kommer du att arbeta med inköpsfrågor, framtagning av rapporter och verksamhetsuppföljning och administrativa uppgifter inom kontorserviceområdet. Inom enheten stödjer vi också myndighetens redovisningsenhet inom leverantörsfakturahanteringen.

I rollen förväntas du även bidra i arbetet med utveckling och förbättringar av administrativa rutiner och processer samt att kunna ge stöd till dina kollegor. Uppgifter såsom bemanning av receptionen och växel på huvudkontoret ingår också.

Du kommer tillhöra en enhet bestående av 14 medarbetare som tillsammans tillgodoser verksamhetens behov rörande registratur och arkiv, intern service, inköp, vaktmästeri och fysisk säkerhet. Du behöver vara serviceinriktad och en skicklig administratör, samtidigt som du är tålmodig och prestigelös.

Exempel på arbetsuppgifter som ingår i tjänsten:

• Inköp och beställningar
• Leverantörsfakturahantering
• Sammanställningar inför verksamhetsuppföljning
• Utredningar och rapportering inom området
• Hantering av reseräkningar och utlägg
• Delta vid möten med enhetens interna kunder

KVALIFIKATIONER

För att lyckas i rollen ska du ha:

• eftergymnasial utbildning inom områden som är relevanta för tjänsten exempelvis ekonomi och inköp.
• minst 2 års aktuell erfarenhet av arbete som administratör inom inköp eller liknande roll exempelvis inköpsassistent.
• aktuell erfarenhet av kundservice både internt och externt.
• mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift samt grundläggande kunskaper i engelska.

Det är meriterande om du har:

• erfarenhet av arbete som administratör inom offentlig verksamhet.
• erfarenhet av arbete med leverantörsreskontra.
• kunskap och erfarenhet av arbete inom telefonväxelsystem och är tekniskt kunnig inom mobiltelefoni.

Övrigt

Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att trivas i rollen som administratör hos oss är du driven och vill ta ansvar. Du är noggrann och strukturerad samt självgående. Utveckling och nya arbetsuppgifter är något du välkomnar och ser som spännande utmaningar och för att lyckas i rollen behöver du även vara social och ha lätt för att samarbeta.

Du är serviceinriktad och en skicklig administratör, samtidigt som du är tålmodig och prestigelös som person med en hög vilja att göra ett bra arbete. Vi ser det som en självklarhet att du trivs i en omväxlande roll med utmanande och varierande arbetsuppgifter. Du är kreativ och kommer gärna med nya idèer och angreppssätt.

Är du den vi söker? Välkommen med din ansökan!

Anställningsform
Tillsvidareanställning, 6 månaders provanställning kan komma att tillämpas.

Omfattning
Heltid

Önskat startdatum
Tillträde enligt överenskommelse.

Referens
HR/2022:139

Sista ansökningsdag
Välkommen med din ansökan senast 2023-01-08

Läs om våra förmåner.

Publiceringsdatum
2022-12-16

Övrig information
Handlingar i anställningsärenden hos en myndighet är allmänna handlingar som kan komma att lämnas ut på begäran. Dina personuppgifter behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Läs mer om vår rekryteringsprocess.

Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-01-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Centrala Studiestödsnämnden (org.nr 202100-1819), https://www.csn.se/

Arbetsplats
CSN

Kontakt
Lena Säveland, ST inom CSN
013-234871

Jobbnummer
7266591

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Centrala Studiestödsnämnden

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Centrala Studiestödsnämnden: