Administratör / Kundsupport till DHL

Bravura Sverige AB / Backofficejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla backofficejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss - som konsult eller rekryterad.

Publiceringsdatum
2024-04-22

Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att DHL har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och DHL en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget
DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är "logistikbolaget för hela världen". DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av mer än 220 länder och territorier och med 510 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. Allt för att på bästa sätt kunna tillgodose kundens behov av tjänster som täcker hela varuflödeskedjan. DHL tar sitt sociala ansvar genom att löpande arbeta med åtgärder för att minska klimatpåverkan och genom att bidra med katastrofhantering samt utbildning. DHL i Sverige har ca 4000 medarbetare och 60 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige. Deras kunder är viktiga för dem och varje kontakttillfälle som en kund har med DHL ska vara kopplad till en positiv känsla.

På kontoret i Karlstad jobbar det cirka 23 medarbetare på Support Center där det är högt i tak och där du erbjuds stora utvecklingsmöjligheter.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som kundsupport tillhör du Support Center och ditt huvudsakliga ansvarsområde är att bemöta DHL's externa och interna kunder genom diverse administrativa uppgifter inom logistik och transport. Du arbetar i DHL:s interna system och hanterar bokningar, administration av ärenden, felsökning samt problemlösning.

• Bemöta DHL's externa och interna kunder
• Hantera bokningar och administration av ärenden
• Felsökning och problemlösning

Inom enheten arbetar de ständigt med att vidareutveckla och förbättra arbetssätt och verktyg, och som medarbetare blir du en viktig del av det arbetet. I rollen ges du möjligheten att växa och utvecklas tillsammans med teamet. Du driver självständigt de ärenden du tar dig an, men har specialister i teamet att konsultera vid behov.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Gymnasial utbildning
• Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
• God dator- och systemvana
• Meriterande med erfarenhet från liknande arbetsuppgifter

För att passa in i denna roll och teamet hos DHL är du en engagerad och nyfiken person som alltid vill utvecklas. Du vågar fråga, är alltid lika mån om dina resultat och är noggrann med kvaliteten på ditt arbete. Du har en förmåga att se både detaljer och ett ha ett helhetsperspektiv. Vi tror att du har ett starkt driv och förstår processen samt alltid sätter kunden i första hand. I rollen är det därtill viktigt att du känner stort ägandeskap och ansvar för ditt arbete och dina kundärenden. Du är en lagspelare som ser ett stort värde i att samarbeta med andra. Slutligen har du god kommunikativ förmåga i tal och skrift.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Karlstad
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-05-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Janina Bohlin
janina.bohlin@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
8628600

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: