Administratör inom krav och bidrag
Göteborgs stad., Intraservice / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
2018-05-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör inom krav och bidrag" (publicerad 2018-07-30) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs stad., Intraservice i Göteborg Intraservice är Göteborgs Stads interna serviceorganisation. Vi är cirka 500 anställda, men är inne på en spännande resa med nya uppdrag och ansvarsområden, vilket gör att vi behöver fler kompetenta och engagerade kollegor.
Vår uppgift är att göra det enklare att arbeta i Göteborgs Stads olika verksamheter inom exempelvis, IT, välfärd, utbildning och HR. Från årsskiftet har förvaltningen också ansvar att driva Göteborgs Stads övergripande digitaliseringsarbete. Lär mer om oss på
http://www.goteborg.se/intraservice Publiceringsdatum2018-05-30ArbetsuppgifterÄr du en driven, glad, nyfiken och engagerad person som gillar service? Då kan du vara den nya kollega som vi söker och som kommer vara med och bidra till en fortsatt utveckling av service och stöd kring stadens tjänster. Du blir ett av våra serviceansikten utåt på denna administrativa tjänst som är placerad på enheten Ekonomi med inriktning mot verksamheten krav och bidrag.
Ekonomienheten ansvarar för kund- och leverantörsreskontratjänsten för ca 45 förvaltningar och bolag inom Göteborgs Stad. Våra kollegor och samarbetspartners är stadens chefer, ekonomer, administratörer, leverantörer samt invånarna i Göteborg.
Vårt mål är att ge och uppfattas som ett professionellt stöd inom ekonomitjänsterna.
På enheten arbetar idag ca 20 personer.
Enheten för krav och bidrag är en servicefunktion för samtliga stadsdelsförvaltningars socialkontor som arbetar med att administrera vårdavgifter, förmedla bidrag och stoppa underhållsstöd rörande samhällsplacerade barn under 18 år. Vårt uppdrag inkluderar också att utreda föräldrarnas ekonomi och göra bedömningar om de klarar att betala vårdavgift. Vanliga arbetsuppgifter är att ta emot ärenden, ställa om barnbidrag, stoppa underhållsstöd, utreda och bedöma förälders betalningsförmåga, göra beräkningar till föräldrar samt ta fram underlag till beslutsfattarna. Månadsvis debitering i IT-stöd såsom Treserva och Agresso/Unit4 Business ingår.
I arbetsuppgifterna ingår också rådgivning kring exempelvis vårdavgifter, att identifiera problem och bedöma vilka åtgärder som behövs samt informationshämtning och samverka med andra aktörer som exempelvis stadsdelar i Göteborgs stad, Försäkringskassan, Kronofogden och Skatteverket. Arbetet sker stundtals i nära samarbete och dialog med socialsekreterare. För att säkerställa att processen är lagenlig krävs att man håller sig à jour med de förändringar som sker inom den lagstiftning som reglerar verksamheten.
Arbetsinnehållet kan förändras över tid beroende på kommande behov och din kompetensprofil.
KvalifikationerDu har gymnasieutbildning inom ekonomi och gärna någon form av påbyggnadsutbildning i form av yrkeshögskola eller andra högre studier.
Vi vill att du har dokumenterad erfarenhet från såväl administrativt arbete som erfarenhet från något socialkontor inom Göteborgs stad.
Det är meriterande om du har:
• arbetat med och har god kunskap om Göteborgs Stads verksamhetsstöd Treserva samt ekonomisystemet Agresso/Unit4 Business
• god kännedom om Göteborgs Stad och dess verksamheter
Vi söker en kollega som är noggrann, trygg och stabil samt själv tar ansvar och kan organisera och prioritera sitt arbete så att det blir utfört i rätt tid och med rätt kvalitet. Du tar initiativ när det behövs och samarbetar lyhört med kollegor i gruppen, inom den egna förvaltningen och med våra kollegor i staden. Du har lätt för att uttrycka dig väl och möter människor såväl via telefon som via skriftliga ärenden på ett självklart och naturligt sätt. Du är en glad och lättsam person som ser möjligheter i utveckling och förändring. För att du ska trivas hos oss måste du gilla snabba tempoväxlingar, ha ett flexibelt arbetssätt och ta ansvar för enhetens uppdrag.
Som medarbetare på Intraservice delar du självklart stadens gemensamma förhållningssätt:
vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt.
På Intraservice arbetar du i en kunskapsorganisation som kontinuerligt utvecklas och förändras. Hos oss får du stora möjligheter till kompetensutveckling och kreativt arbete. Vi erbjuder dig flexibel arbetstid för att du ska kunna få balans mellan arbete och privatliv. Intraservice har ett aktivt hälsoarbete och du erbjuds olika friskvårdsförmåner. Sedan flera år tillbaka är Intraservice är en miljödiplomerad arbetsplats.
Vi vill att Intraservice ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi vet att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.
ÖVRIGT
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tjänsten är ett vikariat för studier med tillträde snarast, enligt överenskommelse., upphör: 2019-06-30 .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-06-13
Ange följande referens när du ansöker: A789705
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktBirgitta Andersson 031-367 80 38
Staffan Nilsson 031-367 82 51
FöretagGöteborgs stad., Intraservice
AdressGöteborgs stad., Intraservice
Rosenlundsgatan 4
40331 Göteborg
KontorsadressRosenlundsgatan 4
Jobbnummer 4175307
Observera att sista ansökningsdag har passerat.