Administratör för kund-och leverantörsreskontran

Arbetsmiljöverket Ekonomi och planering AE / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arbetsmiljöverket Ekonomi och planering AE i Stockholm

Vi arbetar för rätten till sunda, säkra och utvecklade arbetsförhållanden. Vi driver på för att det på varje arbetsplats ska finnas ett aktivt arbetsmiljöarbete, där alla vill och kan bidra.

Diarienummer 2014/114770

Arbetsmiljöverket arbetar för rätten till sunda, säkra och utvecklande arbetsförhållanden. Vi driver på för att det på varje arbetsplats ska finnas ett aktivt arbetsmiljöarbete, där alla vill och kan bidra. Vi erbjuder utvecklande och samhällsnyttiga uppgifter i en positiv arbetsmiljö med engagerade kollegor. Arbetsmiljöverket har ca 550 anställda.

Som administratör på ekonomienheten kommer du att ingå i verkets reskontragrupp (leverantör och kund) som idag består av 3 personer. Befattningen är placerad på Kungsholmen i Stockholm.

Ditt nya jobb: 

Leverantörsreskontra (elektronisk fakturahantering) innebär bl a :

• filhantering,
• ankomst- och definitiv registrering,
• manuella utbetalningar
• upplägg och underhåll av leverantörsregistret

Kundreskontra innebär bl a

• fakturering
• påminnelser, räntefakturor och kravverksamhet
• visst upplägg och underhåll av kundregistret
• inbetalningar

Publiceringsdatum
2014-09-16

Övrig information
• medverka i utvecklingen av rutiner för reskontragruppen
• genomföra avstämningar av de olika reskontrakontona
• i arbetet ingår även att bidra med bokföring och avstämningar
• kontering av Administrativa avdelningens fakturor
• medverka i övriga på enheten förekommande arbetsuppgifter

Vi söker dig som har

Gymnasieekonom examen eller motsvarande arbetslivserfarenhet som vi bedömer som likvärdigt. Du har minst 3 års erfarenhet av arbete med ekonomi i allmänhet och av kund- och leverantörsreskontra i synnerhet. Du har goda IT-kunskaper och en bra förståelse för hur en ekonomienhet fungerar. Det är meriterande om du har arbetat i ekonomisystemet Agresso eller liknande ekonomisystem och har erfarenhet av e-beställningar. Meriterande är också erfarenhet av statlig redovisning.

Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper för att både du och vi ska trivas med att arbeta tillsammans.

Utvecklingsmöjligheter:
Detta är en perfekt möjlighet för dig som vill bygga på dina erfarenheter och kunskaper inom reskontra.

Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid och är placerad på Lindhagensgatan 133 i Stockholm. Vi tillämpar provanställning. 

För att lyckas i rollen
är du engagerad i ditt arbete, noggrann och ansvarstagande. Du är initiativrik, stresstålig och en god lagspelare. Du fungerar lika bra i självständigt arbete som i teamarbete.

Om du har frågor
Mer information om tjänsten får du av enhetschef Anna Fogelberg Wik,
tel 08-730 92 33. Fackliga kontaktpersoner är Annelie Ankerman, Fackförbundet ST och Maja Todorovic, Saco. Dessa nås genom Arbetsmiljöverkets växel 010 -730 90 00.

Välkommen med din ansökan senast den 6 oktober 2014.

Vi har valt annonseringskanaler och undanber oss försäljare av rekryteringstjänster och annonser.

Arbetstider och omfattning
heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-10-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Fogelberg Wik +46 0107309069, +46 107309069

Företag
Arbetsmiljöverket Ekonomi och planering AE

Adress
Arbetsmiljöverket Ekonomi och planering AE
Arbetsmiljöverket
11279 Stockholm

Kontorsadress
Lindhagens gata 133

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
1999278

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arbetsmiljöverket Ekonomi och planering AE

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arbetsmiljöverket Ekonomi och planering AE: