Administrativt stöd till Inköp och upphandling

Region Jämtland Härjedalen / Administratörsjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Jämtland Härjedalen i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Strömsund eller i hela Sverige

Har du ett stort intresse för affärer och är serviceinriktad? Då kan vi ha jobbet för dig.

Enheten Inköp och upphandling ingår i ekonomiavdelningen under regiondirektören och ansvarar för stöd till Region Jämtland Härjedalens verksamheter vid inköp och upphandlingar. Affärsdrivet inköp och hållbara leveranskedjor är viktigt för regionen. Inköp och upphandling har i uppdrag att säkerställa att inköp och upphandlingar sker på ett hållbart sätt och i enlighet med gällande lagstiftning och organisationens politiska beslut. Region Jämtland Härjedalens totala värde av inköp av varor och tjänster uppgår till 2 miljarder kronor per år.

Enheten består idag av 23 medarbetare och har under det senaste året utökats med flera funktioner för att kunna stödja våra verksamheter utifrån vårt uppdrag. Vi har en ökad efterfrågan på våra tjänster och därför behöver vi ytterligare en medarbetare med inriktning på inköp med tillhörande administrativt arbete. Vi erbjuder en trevlig arbetsmiljö med flextid, friskvård och möjlighet till distansarbete.


Publiceringsdatum
2022-03-23

Arbetsuppgifter
Du kommer, att tillsammans med en kollega att vara lite av spindeln i nätet. Arbetet innebär att utföra arbetsuppgifter som är kopplade till inköp, upphandling och e-handel. Exempel på arbetsuppgifter är att ta emot och hantera beställningar, svara på frågor från regionens verksamheter och aktörer utanför vår organisation samt att administrera enklare direktupphandlingar. Som inköpare arbetar du administrativt och arbetet är utåtriktat och fullt av utmaningar. Vi har precis infört ett ärendehanteringssystem, TopDesk, för att effektivisera och strukturera arbetet. En del av tjänsten innebär också att utveckla verksamheten tillsammans med kollegor och chef.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning och ser gärna att du har tidigare erfarenhet från arbete med service exempelvis i form av support/kundtjänst och stor telefonvana. En stor del av arbetet hanteras via e-post och i olika datorsystem varför du behöver se datorn som ett naturligt arbetsredskap. För uppgiften behöver du i hög utsträckning ha förmåga att se möjligheter och ta initiativ.

Det är även viktigt att du är utåtriktad, lyhörd för kundens behov och kan lösa problem på ett smidigt sätt. Du behöver ha en mycket god förmåga att kommunicera i tal och skrift med personer i och utanför vår organisation. Goda kunskaper i Word och Excel är en absolut förutsättning.

I urvalsprocessen kommer stor vikt att fästas vid dina personliga egenskaper, för att både du och vi skall trivas att arbeta tillsammans.

ÖVRIGT
Vill du veta mer om jobbet är du varmt välkommen att höra av dig till oss.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-04-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
REGION JÄMTLAND HÄRJEDALEN

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Persr/263/2022".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Region Jämtland Härjedalen (org.nr 232100-0214)

Arbetsplats
Region Jämtland Härjedalen

Kontakt
Enhetschef
Lena Larsson
lena.larsson@regionjh.se
063-14 77 28

Jobbnummer
6466033

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Jämtland Härjedalen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Jämtland Härjedalen: