Administrativa avdelningen söker en kvalitetssamordnare
Socialstyrelsen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Socialstyrelsen i Stockholm,
Örebro,
Jönköping,
Härnösand,
Göteborg eller i
hela Sverige Socialstyrelsen är den nationella myndigheten för hälso- och sjukvården samt socialtjänsten i landet. Säkerhet, kvalitet och kunskap är ledorden för Socialstyrelsens arbete. Vi verkar för god hälsa, social välfärd samt vård och omsorg av hög kvalitet på lika villkor för hela befolkningen. Den Administrativa avdelningen ger stöd och service till Socialstyrelsens verksamhet och är verksledningens stabsfunktion i administrativa och verksövergripande frågor. Avdelningens fem enheter ansvarar för frågor som rör ekonomi, personal, IT-stöd, intern service samt registratur. På avdelningen arbetar idag ca 100 personer.
Vi söker dig som vill
• vara stöd i framtagande av process- och rutinbeskrivningar samt samordna enheternas arbete så att dessa håller samma nivå
• arbeta praktiskt med kvalitetsarbetet inom avdelningen
• fungera som ett stöd vid vissa typer av utredningsarbete inomavdelningen
• genomföra vissa typer av självständigt utredningsarbete på uppdrag av avdelningschef
• delta i enhetsöverskridande projekt
Kvalifikationskrav
• vi söker dig med akademisk utbildning inom ekonomi
Det är dessutom meriterande om du har
• erfarenhet av kvalitetsarbete
• erfarenhet av att kartlägga, utveckla och följa upp processer
• erfarenhet av att arbeta med ledningssystem för områdena kvalitet, arbetsmiljö, miljö och informationssäkerhet. t ex enligt gällande ISO-standarder
• kunskap om statlig verksamhet/statlig styrning
Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och förutsätter att du har god samarbetsförmåga, är noggrann, driven och kan se helheten.
Anställningsinformation
Anställningen är en visstidsanställning tom 2013-02-28, heltid med placering i Stockholm. Din tjänstetitel blir utredare.
Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder en spännande arbetsplats med många kunniga medarbetare. Mer information om vår verksamhet hittar du på
www.socialstyrelsen.se.Sista ansökningsdag är 2012-08-31. Ansök genom att trycka på knappen nedan. Ange diarienummer 211-41595/2011.
Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju.
Publiceringsdatum2012-08-08KontaktTomas Hedlund
Avdelningschef
075-247 30 70
Cristina Nygren
Personalspecialist
075-247 40 47
Fackliga företrädare för Saco, ST och Vårdförbundet når du via vår växel på 075-247 30 00.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Allmän visstidsanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSocialstyrelsen
AdressSocialstyrelsen
Rålambsvägen 3
10630 Stockholm
Jobbnummer 1308862
Observera att sista ansökningsdag har passerat.