Administrativ biståndshandläggare till beställarenheten

Stockholms Stad, Enskede-Årsta-Vantör SDF, Beställaravdelningen. / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Enskede-Årsta-Vantör SDF, Beställaravdelningen. i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Enskede-Årsta-Vantörs stadsdelsförvaltning består av sex verksamhetsavdelningar och två administrativa avdelningar. Inom förvaltningen arbetar cirka 2 700 månadsavlönade, främst inom förskola och fritid, stöd och service till funktionsnedsatta och äldreomsorg.



Arbetsplatsbeskrivning
Förvaltningen ligger i fräscha kontorslokaler i Slakthusområdet med närhet till allmänna kommunikationer och Globen.

Beställarenheten för stöd till personer med funktionsnedsättning och socialpsykiatri består av 34 medarbetare. Vi kännetecknas av ett högt tempo, god trivsel och intresse för utvecklingsarbete. Vi arbetar t. ex. mycket med MI och jämställdhetsarbete på enheten. I ett led att förbättra arbetsmiljön söker vi nu en administrativ biståndshandläggare för en tidsbegränsad anställning på ca 6 månader med stor möjlighet till förlängning.

Publiceringsdatum
2017-05-05

Dina arbetsuppgifter
Enhetens uppdrag är att tillgodose behovet av insatser till brukare för att bidra till ett självständigt liv utifrån individens förutsättningar. Vi utreder behov, fattar beslut och följer upp beviljade insatser enligt SoL och LSS. Arbetet utförs med stöd av utrednings- och uppföljningssystemet DUR.

Du fungerar som ett administrativt stöd till beställarenhetens chefer och medarbetare. I arbetsuppgifterna ingår bland annat:

- Stötta i arbetet med boendeplaceringar
- Konsulterande i avgiftsfrågor
- Beställning av persontransporter
- Uppdatering och ändringar av avtal, priser med mera
- Sjuklönehantering
- Biståndsbedömning trygghetslarm
- Övriga administrativa uppgifter som ingår i enhetens uppdrag

Kvalifikationer
För denna tjänst krävs att du har:

- Socionomexamen
- Erfarenhet av administrativt arbete.
- God datavana, officepaketet (framför allt excel)
- Goda kunskaper i svenska både skriftligt och muntligt

Meriterande:
Erfarenhet som biståndshandläggare
Erfarenhet av Paraplysystemet och DUR

Som person är du noggrann, strukturerad, tydlig och har lätt för att samarbeta. Du är självgående och driver ditt eget arbete framåt. Du är också flexibel och kan anpassa dig till nya omständigheter. För att lyckas bra i rollen krävs att du är serviceinriktad med ett bra bemötande och intresse för att stötta andra. Du bidrar aktivt till en bra arbetsmiljö.

Stockholms stad arbetar med kompetenbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
heltid. Tillträde: omgående Visstidsanställning

Ersättning
månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-22
Ange följande referens när du ansöker: 2017/3112
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jeanette Ekstedt, enhetschef 0850814578
Jessica Colbro, HR-konsult 0850811737

Företag
Stockholms Stad, Enskede-Årsta-Vantör SDF, Beställaravdelningen.

Adress
Stockholms Stad, Enskede-Årsta-Vantör SDF, Beställaravdelningen.
Slakthusplan 8A
11221 Stockholm

Kontorsadress
Slakthusplan 8A

Jobbnummer
3480003

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad, Enskede-Årsta-Vantör SDF, Beställaravdelningen.

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad, Enskede-Årsta-Vantör SDF, Beställaravdelningen.: