Administrativ assistent till ledande gasbolag i Norden
Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Lidingö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Lidingö,
Solna,
Stockholm,
Danderyd,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Lidingö,
Solna,
Stockholm,
Danderyd,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Vill du arbeta extra 4-5 dagar i slutet av månaden och har några års erfarenhet av administration? Är du en van användare av SAP och SRM och söker din nästa utmaning? Då kan tjänsten som Administrativ assistent hos vår kund, ett ledande gasbolag i Norden och Baltikum, vara något för dig!
Publiceringsdatum2018-11-09Om tjänstenSom Administrativ assistent hos vår kund kommer du i huvudsak att stötta och avlasta en projektadministratör med diverse arbetsuppgifter. Arbetsuppgifterna kommer främst bestå av att lägga inköpsorder, godkänna fakturor samt felsökning inom ramen för detta. Arbetet utförs i systemen SAP samt SRM. Arbetstiden är förlagd 4-5 hela arbetsdagar i slutet av varje månad under en 6 månaders period, med start i november.
Om tjänstenI din roll som Administrativ assistent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Att avlasta och stötta inom projektadministration
• Att lägga inköpsorder i SAP och SRM
• Godkänna fakturor
• Felsökning
Om dig
Du brinner för att ge service och har ett stort intresse för att arbeta med människor. Du är även en proaktiv, driven och kreativ lagarbetare med organisationsförmåga. Du har god kommunikationsförmåga och känner dig bekväm med att kommunicera muntligt och skriftligt på svenska och engelska. Då du kommer att stötta och avlasta din kollega så förutsätter det att du snabbt kan sätta dig i nya situationer, ser vad som behöver göras samt har systemvana.
Viktigt för tjänster är
• Erfarenhet från arbete i en administrativ roll
• Systemvana inom SAP och SRM
• Goda kommunikativa egenskaper
• Flexibilitet, då tjänsten är förlagd 4-5 heldagar i slutet av varje månad under en 6 månaders period.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Att arbeta som konsult på Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.
Om anställningen
Tjänsten som Administrativ assistent är ett konsultuppdrag med start omgående. Till att börja med är uppdraget på 6 månader. Som konsult får du en anställning i Adecco Student AB. Vi erbjuder extrajobb för dig som är studerande, pensionär eller av någon annan anledning vill arbeta extra.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Om ansökan
Tjänsten skall tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
Första steget i vår rekryteringsprocess är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:
Jelena Dogas via 073 684 72 92.
Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.
Välkommen med din ansökan!
Sökord
Administrativ assistent, SAP, SRM, assistent, administratör
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-12-08
Ange följande referens när du ansöker: ref-28121
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJelena Dogas
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Svetsarvägen 8
17141 SOLNA
KontorsadressSvetsarvägen 8
Jobbnummer 4448773
Observera att sista ansökningsdag har passerat.