Administrativ assistent - Avgiftshandläggare
Stockholms Stad / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms Stad i Stockholm,
Solna,
Upplands Väsby,
Södertälje,
Österåker eller i
hela Sverige Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Kungsholmens stadsdelsförvaltning är en av Stockholms 14 stadsdelsförvaltningar och omfattar de tre öarna Kungsholmen, Lilla Essingen och Stora Essingen.
Inom stadsdelsförvaltningen arbetar ca 1200 medarbetare, som ansvarar för bland annat äldreomsorg, förskola, socialtjänst, omsorg om personer med funktionsnedsättning och stadsmiljö. Tillsammans arbetar vi för att ständigt utveckla våra verksamheter och ge bra service till alla som lever sitt liv på Kungsholmen och Essingeöarna.
Arbetsplatsbeskrivning
Vid beställarenheten för äldre arbetar 22 biståndshandläggare och 2 administrativa assistenter.
Därtill består enheten av färdtjänstutredare, en biträdande beställarchef, två beställarchefer och en administrativ sekreterare/utredare. Vi har även ett par pågående projekt på enheten. Vi ger bistånd till drygt 1800 personer, framför allt enligt socialtjänstlagen.
Vi sitter i nya fräscha lokaler vid Thorildsplan med närhet till allmänna kommunikationer.
Nu utökar vi med en helt ny tjänst som administrativ assistent/avgiftshandläggare. Du kommer att ha ett nära samarbete med övriga administrativa assistenter inom enheten.
Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder.
Arbetsbeskrivning
Arbetsuppgifterna innefattar att bevaka att underlag för beslut om avgift inkommer och är korrekta och att fatta beslut om avgifter för äldreomsorgen för enskilda personer. Besluten fattas utifrån stadsdelsnämndens delegationsordning och de tillämpningsanvisningar som finns i Stockholms stad gällande äldreomsorgens avgiftssystem.
I arbetsuppgifterna ingår vidare att göra omregistreringar vid till exempel nya hyror och andra förändringar som påverkar den enskildes avgift samt att göra makuleringar och justeringar av fakturor.
Därtill kommer att besvara frågor från enskilda äldre, anhöriga och biståndshandläggare och att samarbeta med övriga på enheten.
Det ingår även viss ekonomihantering som granskning och kontering av fakturor mm.
Ytterligare diverse administrativa uppgifter tillkommer.
Kvalifikationer
Du har gymnasiekompetens inr. ekonomi alt. administration eller en utbildning på gymnasienivå som bedöms likvärdig.
Du har minst två års dokumenterad arbetslivserfarenhet av administrativt arbete.
Meriterande är om du har erfarenhet av administrativt arbete inom äldreomsorg i Stockholms stad, tidigare har arbetat med stadens avgiftssystem inom äldreomsorgen och är en van användare av verksamhetssystemet Paraplyet och ekonomihanteringssystemet Agresso.
Du har en analytisk förmåga och lätt att förstå siffror och regelverk samt trivs att arbeta med administrativa uppgifter enligt beskrivning.
Du är strukturerad och kan arbeta självständigt, är duktig på att prioritera och att driva arbetet framåt. Du behöver vidare kunna anpassa dig snabbt till ändrade omständigheter.
Du lyssnar och kommunicerar på ett bra sätt med både enskilda personer och deras anhöriga, är lugn och har ett intresse för och en förmåga att hjälpa andra och att hitta lösningar.
Du uttrycker dig väl i tal och skrift och följer fattade beslut
Publiceringsdatum2017-02-02Övrig informationKungsholmens stadsdelsförvaltning har flextidsavtal. På enheten har vi en friskvårdscoach och satsar på friskvård. Det finns möjlighet till subventionerad friskvård.
Stockholms stad arbetar med kompetenbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
39,5 tim./Vecka. Tillträde: 2017-04-01 eller enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-02-16
Ange följande referens när du ansöker: 2017/596
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTero Tegel 08-50808410
Helena Stridfeldt 08-50808411
FöretagStockholms stad
AdressStockholms stad
Lindhagensgatan 76
10028 Stockholm
KontorsadressLindhagensgatan 76
Jobbnummer 3297901
Observera att sista ansökningsdag har passerat.