Admin. handläggare till myndigheten för funktionsnedsättning/äld
Södertälje kommun / Administratörsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Södertälje kommun i Södertälje,
Botkyrka,
Sundbyberg,
Stockholm,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Nu söker vi en administrativ handläggare till Myndigheten för äldre och för personer med funktionsnedsättning.
En dag på jobbet
Vi är ett team som omfattas av sex administrativa handläggare och en gruppledare. Som administrativ handläggare ingår att hantera administrativa uppgifter som fakturor och ersättning till utförare. Du kommer också att arbeta med avgifter, vilket innebär att du handlägger och beslutar i ärenden som rör avgifter utifrån gällande lagstiftning för personer inom äldreomsorg och omsorg, du svarar även i vår mottagningstelefon för avgifter.
Vem är du?
Krav:
• Vi söker dig som har en avklarad gymnasieexamen i ekonomi. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att sammanställa underlag till fakturor och avgiftshantering
• Du ha tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom offentlig förvaltning och gärna inom myndighet.
• Du har god telefon - och datorvana och framför allt goda kunskaper i excel
• Du ska ha goda kunskaper om avgiftshandläggning inom äldreomsorg.
• Du har tidigare erfarenhet av verksamhetssystemet Pulsen Combine
Publiceringsdatum2021-11-03Dina personliga egenskaper• Vi ställer stora krav på din förmåga att samarbeta både inom och utanför ditt team.
• Att arbeta som avgiftshandläggare ställer också stora krav på din serviceförmåga samt ditt professionella förhållningssätt då du samtalar med människor som befinner sig i olika livssituationer.
• Du behöver ha goda kunskaper i det svenska språket i både tal och skrift.
• Vi söker dig som lätt kommer in i arbetet och som kan arbeta självständigt men som även kan tillgodogöra dig fördelarna med att vara en del av ett team.
• Vi vill att du är glad och positiv, du är en nyfiken person.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Intervjuer sker löpande.
Vi erbjuder dig
• Ett utvecklande och intressant uppdrag
• Goda möjligheter till kompetensutveckling
• Årsarbetstid som är en modell för flexibel arbetstid
• Ett generöst friskvårdsbidrag, upp till 3000 kronor per år
• Möjlighet att byta semesterdagstillägg mot lediga dagar
Välkommen till oss!
Myndigheten för äldre och personer med funktionsnedsättning har sina lokaler centralt i Södertälje centrum, Lunagallerian. Arbetet vi gör tillsammans har sin utgångspunkt i ett professionellt och respektfullt bemötande. Bilden av vår arbetsplats skapas i varje möte, som medarbetare hos oss är du vårt ansikte utåt.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Varaktighet, arbetstid
Heltid
ErsättningEnl.avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-11-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSödertälje kommun
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Södertälje kommun (org.nr 212000-0159)
Kontakt gruppledare
Carina Möter
carina.moter@sodertalje.se 0852304422 Jobbnummer 6090526
Observera att sista ansökningsdag har passerat.