Adlibris.com söker en finskspråkig kundservicemedarbetare
Bonnier Books / Receptionistjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bonnier Books i Stockholm,
Sigtuna,
Heby eller i
hela Sverige Adlibris, yksi pohjoismaiden suurimmista verkkokaupoista kuuluu Bonnierin verkkokaupparyhmään, johon Adlibriksen lisäksi kuuluu Discshop, Bamba, Odla och Kökets Favoriter. Dagens Industri on valinnut juuri Adlibriksen useamman vuoden Gasellyritykseksi sekä Veckans Affärer listannut Adlibriksen Ruotsin superyritykseksi. Adlibris perustettiin Suomessa vuonna 2005 ja pääkonttorimme sijaitsee Sveavägenillä, Tukholman keskustassa. Asetamme korkeat tavoitteet henkilökuntaa rekrytoitaessamme, mutta olemme samalla vakuuttuneita siitä, että työpaikkamme on innostava ja inspiroiva sekä tarjoaa sinulle mahdollisuuden kehittyä hyvässä seurassa.
Etsimme pirteään joukkoomme yhtä asiakaspalvelijaa. Työtehtäviin kuuluu muun muassa asiakaskontaktien hoitaminen sekä puhelimitse että sähköisesti, toimitusten seuranta, laskujen tarkastus sekä yhteydenpito tavarantoimittajiimme.
Työpäivät ovat useimmiten nopeatempoisia ja työtehtävät vaativat joustavuutta, tarkkuutta ja oma-aloitteisuutta. Iloinen ja positiivinen asenne on tärkeää, sillä me haluamme tarjota vain parasta asiakaspalvelua. Työn menestyksellinen hoitaminen edellyttää erinomaista suomen kielen ja hyvää ruotsin kielen hallintaa sekä ajan tasalla olevia it-taitoja. Eduksi katsotaan kiinnostus kirjoihin sekä aikaisempi asiakaspalvelukokemus.
Hakemus
Tarjoamme yhtä vakituista työsuhdetta, 6 kuukauden koeajalla. Aloitus mahdollisimman pian tai sopimuksen mukaan Tukholmassa.
Kiinnostuitko tehtävästä? Lähetäthän CV:n lisäksi sekä suomen- että ruotsinkielisen hakemuksesi mahdollisimman pian hakuportaalimme kautta. Kuitenkin viimeistään 6. maaliskuuta 2016. Haastattelut aloitetaan kuitenkin jo aiemmin ja täytämme paikan heti sopivan henkilön löydyttyä.
Adlibris.com söker en finskspråkig kundservicemedarbetare till kontoret i Stockholm
Adlibris som är ett av Nordens största e-handelsföretag ingår i Bonniers e-handelsgrupp; Adlibrisgruppen, tillsammans med Discshop, Bamba, Odla och Kökets Favoriter. Under flera år har vi utsetts till Gasellföretag av Dagens industri samt placerat oss på Veckans Affärers lista över Sveriges superföretag. Adlibris grundades 2005 i Finland och vårt huvudkontor ligger på Sveavägen i centrala Stockholm.
Vi ställer höga krav på ny personal och samtidigt är vi övertygade om att vår arbetsplats är en av de mest stimulerande och inspirerande för dig som i gott sällskap vill utveckla din karriär.
Nu söker vi efter en finskspråkig person till vår finska kundserviceavdelning. Eftersom så många av våra finska kunder är svensktalande och all kommunikation med övriga avdelningar på företaget sker på svenska är det även viktigt att du behärskar det svenska språket, både i tal och skrift.
Vi söker dig som trivs med att vara i händelsernas centrum, nämligen nära våra kunder och leverantörer. Du kommer bland annat att ha hand om frågor via telefon och mail som rör våra kunders beställningar, leveranser och fakturor, samt hålla en bra kontakt med våra leverantörer.
I och med att tempot ofta är högt och arbetsuppgifterna varierar ställs det höga krav på flexibilitet och anpassningsförmåga, men även noggrannhet. Som vårt ansikte utåt är det också viktigt att du värdesätter god service lika mycket som vi gör och att du är glad och positiv. Arbetet kräver både initiativförmåga och tåga!
Vi tror att du är en person som har lätt att samarbeta med andra, och att du är van vid att arbeta med hjälp av dator och har goda kunskaper i Office-paketet. Vi förutsätter att du är intresserad av litteratur och vi tror att du har erfarenhet från något serviceyrke.
Publiceringsdatum2016-02-12Så ansöker duVi erbjuder en tillsvidareanställning med 6 månaders ömsesidig provanställning.
Vi genomför intervjuer löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan passerat ansökningsdatum.
Utöver ditt CV vill vi ha ett personligt brev på både svenska och finska via portalen så snart som möjligt, dock senast den 6 mars 2016. Tillträde snarast möjligt, enligt överenskommelse.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningSå ansöker duSista dag att ansöka är 2016-03-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMaria Kamlid, Teamchef Kundservice +46 8 5460 60 95
Robin Lundberg, Facklig representant Unionen +46 8 696 80 00
FöretagBonnier Books
AdressBonnier Books
Sveavägen 56
10363 Stockholm
KontorsadressSveavägen 56
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2668150
Observera att sista ansökningsdag har passerat.