2nd-linesupport och Incident Manager till bolag i Göteborg
Gigstep AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Gigstep AB i Göteborg,
Mölndal,
Stenungsund,
Borås,
Lysekil eller i
hela Sverige Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Ge teknisk support på andra linjen för molnmiljöer (GCP, AWS) och säkerställa robusta anslutningslösningar i samarbete med MNO:er.
Proaktivt hantera incidenter med målet att snabbt lösa dem och minimera störningar.
Samarbeta med interna team för att optimera systemprestanda och stabilitet.
Hålla omfattande register över alla tekniska problem och lösningar.
Delta i kontinuerligt lärande för att förbli kunnig i de senaste teknologierna.
Idealkandidat:
Visar ett starkt intresse för lärande och har en stark självständig drivkraft.
Har tidigare erfarenhet av en andra linjens supportroll, helst med exponering för molntjänster och MNO-anslutning.
Uppvisar solida problemlösningsförmågor och effektiv multitasking.
Bibehåller utmärkta kommunikationsfärdigheter; kunskaper i mandarin är ett plus.
Visar engagemang för högkvalitativ support och strävar efter kontinuerlig förbättring.
Teamet erbjuder:
En dynamisk och utmanande arbetsmiljö i framkanten av fordonsindustrin.
Möjligheten att arbeta med toppmoderna teknologiprojekt.
Konkurrenskraftig ersättning.
Teknisk kompetens:
Erfarenhet av molntjänster som Google Cloud Platform (GCP) och Amazon Web Services (AWS).
Kännedom om mobilnätoperatör (MNO) anslutning och relaterade teknologier.
Kunskap om telematiksystem och hur de integreras med fordonsrelaterade teknologier.
Publiceringsdatum2024-05-22Erfarenheter Tidigare erfarenhet av en andra linjens supportroll, hantering av incidenthantering och tekniska supportuppgifter.
Praktisk erfarenhet av felsökning och lösning av komplexa tekniska och anslutningsproblem, inklusive de som rör telematik-enheter och mjukvara.
Erfarenhet av att ge exceptionell kundsupport, helst inom en teknisk eller fordonsrelaterad kontext.
Utbildningsbakgrund:
En examen i datavetenskap, informationsteknik eller ett relaterat område är att föredra.
Ytterligare kurser eller utbildning inom telematik, fordonsrelaterade teknologier eller kundservice är mycket fördelaktigt.
Problemlösningsförmåga:
Stark analytisk och problemlösningsförmåga för att effektivt hantera och lösa problem.
Förmåga att prioritera och hantera flera frågor samtidigt, inklusive de specifika för kundsupportförfrågningar.
Kommunikationsförmåga:
Utmärkta muntliga och skriftliga kommunikationsfärdigheter.
Kunskaper i mandarin är ett plus, vilket möjliggör bättre samarbete med mandarintalande intressenter eller team.
Förmåga att tydligt och effektivt kommunicera teknisk information till icke-tekniska kunder.
Interpersonella färdigheter:
Stark förmåga att samarbeta i team, med en känsla för att arbeta effektivt i mångsidiga, tvärvetenskapliga team.
Kundorienterat tillvägagångssätt för support och service, med bevisad förmåga att hantera kundförväntningar och leverera lösningar som möter deras behov.
Dina personliga egenskaper Hög nivå av självständig motivation och autonomi.
Vilja att lära sig och anpassa sig till nya teknologier och utmaningar.
Engagemang för kontinuerlig förbättring och professionell utveckling inom både tekniska och kundserviceområden.
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-05-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Gigstep AB (org.nr 559187-8227),
https://www.gigstep.se/ Arbetsplats Gigstep
Kontakt Joel Hall
joel.hall@gigstep.se 0704030816 Jobbnummer 8698908
Observera att sista ansökningsdag har passerat.