24 Solutions söker ytterligare 1 Account Manager
Brainpeople / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Brainpeople i Stockholm,
Solna,
Sollentuna,
Tyresö,
Täby eller i
hela Sverige Drivs du av affärer, är social och har stort intresse för IT?
24 Solutions söker ytterligare en Account Manager
24 Solutions är en leverantörsoberoende specialist inom datalagring. De har tre affärsområden; System integration, Professional Services och Hosting Services vilket gör att de kan erbjuda den lösning som passar kunden bäst. Allt från att de levererar, utbildar och hjälper till med kundens IT-miljö till att de tar ansvar för hela eller delar av IT-driften. Som Kompetenspartner kan de alltid erbjuda den för kunden bästa lösningen både funktionellt och ekonomiskt.
24 Solutions affärsmetodik bygger på hög kompetens och stor kunderfarenhet där referenser och åtaganden har blivit många under våra verksamhetsår. I och med att bolaget växer så växer även behovet av driven personal. 24 Solutions söker därför en Account Manager som drivs av affärer och IT och som också kan bidra till den framåtanda som präglar organisationen.
Arbetsbeskrivning: Som Account Manager på 24 Solutions kommer du att arbeta med en kombination av befintliga kunder samt med nykundsbearbetning. Detta tills du har utvecklat din egen kundstock. Kunderna är medelstora företag, merparten i Stockholmsområdet, vissa resor ut i landet kan förekomma. Du driver försäljningsarbetet från första kontakt till avslut. Viktigt är att du behärskar affärsdialogen och är självgående.
Säljavdelningens Account Managers arbetar brett inom deras tre affärsområden, några är specialiserade utifrån personliga kunskaps- och intresseområden, vilket det finns möjlighet till även för dig. Du har stöd av Presaleavdelningen, de tekniska konsulterna samt säljsupport. Du kommer merparten av tiden att verka ute hos kund för att identifiera behov och sälja in kundanpassade helhetslösningar. Företaget växer och din roll kan komma att utvecklas till en tyngre säljroll vid god prestation.
Arbetets omfattning: Heltid, flextider med start årsskiftet 2009/2010.
Arbetslivserfarenhet: Du har minst ett par års tidigare erfarenhet av företagsförsäljning, inte nödvändigtvis från IT-branschen. Du har förslagsvis erfarenhet av finans- eller telekombranschen eller av annan komplex försäljning.
Utbildning: Utbildning inom försäljning eller businessinriktad högskoleutbildning är meriterande men inte ett krav.
Personliga egenskaper: Du har hög social kompetens, god förmåga till samarbete, är orädd och har ett stort driv. Dina referenser vittnar om en hög aktivitetsnivå och en vilja att ta för dig. Har du dessutom en utpräglad entreprenörsådra kommer du passa extra bra in i den växande organisationen där allas bidrag till affärer och framgång är av stor vikt.
Intresserad? Skicka in din ansökan genom att klicka på länken nedan.
Frågor besvaras av Mia Fagerström på telefon 08-440 80 94.
Brainpeople arbetar med uthyrning och rekrytering av akademiker till företag i Stockholmsområdet. Vi hjälper också våra kunder med rena rekryteringsuppdrag inom områden som IT, ekonomi, marknad, HR, försäljning, service och administration.
Publiceringsdatum2009-12-22Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
ErsättningFast lön + rörlig lön
KontaktMia Fagerström, 08-4408094
FöretagBrainpeople
AdressBrainpeople
Industrigatan 4A
11246 STOCKHOLM
KontorsadressIndustrigatan 4A
STOCKHOLM
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-4408090
Jobbnummer 557497
Observera att sista ansökningsdag har passerat.