2 st biståndshandläggare till Lekebergs kommun
Lekebergs kommun, Vuxenenheten / Administratörsjobb / Lekeberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Lekeberg,
Karlskoga,
Degerfors,
Hallsberg,
Storfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lekebergs kommun, Vuxenenheten i Lekeberg Unga, expansiva Lekeberg är en kommun med framtidspotential som präglas av en helhetssyn, hållbar utveckling och tillväxt. Mångfald, integration och jämställdhet är obligatoriska faktorer i alla beslut. Lekebergs kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetar- och ledarskapet präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter.
Vi har landsbygdens fördelar med attraktivt boende i naturliga miljöer, ett rikt kultur- och fritidsliv, bra företagsklimat och vi satsar på skolan. Inom vård- och omsorg jobbar vi för trygghet, valfrihet och respekt. I Lekebergs kommun ska du kunna leva ditt liv som du vill utifrån din bakgrund, nutid och framtid. Med goda kommunikationer är det aldrig långt till det större utbudet i storstaden.
Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar. Vill du vara med på resan?
Läs mera om vår kommun på
www.lekeberg.sePubliceringsdatum2014-03-11ArbetsuppgifterVuxenenheten har en helhetssyn på både människa och verksamhet och våra handläggare arbetar med personer över 21 år i ärenden gällande ekonomiskt bistånd, dödsboanmälan, missbruk, LSS och biståndsbedömning för äldre.
Vi söker nu två biståndshandläggare med inriktning mot äldre och funktionsnedsatta för tillsvidareanställning.
Som biståndshandläggare ska du arbeta med individen i centrum. Du har en betydelsefull roll och syftet är att hitta den bästa lösningen för brukaren genom att i dialog informera och motivera.
Arbetet som biståndshandläggare innebär att göra utredningar och bedömningar i enlighet med SoL och LSS.
Du arbetar med myndighetsutövning och utreder inkomna anmälningar och ansökningar. Du fattar beslut enligt delegation samt följer upp beviljade insatser. Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak att bestå av utredningsarbete genom hembesök samt vårdplaneringar på sjukhus, dokumentation och beslut.
KvalifikationerVi söker dig som:
• har socionomexamen
• har B-körkort
• har datorvana
• har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
Det är meriterande om du har erfarenhet av myndighetsutövande samt erfarenheter inom området äldre och/eller funktionsnedsatta.
Vi vill att du har god samarbetsförmåga och är öppen för att arbeta flexibelt. Noggrannhet i handläggning och gott bemötande med utgångspunkt i att stärka individens egen förmåga är också viktiga egenskaper. Vi vill också att du är initiativrik, lyhörd och kan samverka med enskilda, anhöriga och andra samarbetspartners.
Du måste trivas med att ta ansvar, arbeta målinriktat och självständigt men i nära samarbete med berörda.
Eftersom arbetet oftast innebär att möta människor i kris är det också viktigt att du själv kan se möjligheter, förmedla hopp och kommunicera på ett respektfullt sätt.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Arbetstider och omfattningHeltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2014-06-02
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-03-25
Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan.
Vi undanber oss direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.
Ange följande referens när du ansöker: A382041
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHelena Römmelmann, Chef Vuxenenheten 0585-489 61
Facklig kontaktFackliga organisationer, Nås via växeln 0585-487 00
FöretagLekebergs kommun, Vuxenenheten
AdressLekebergs kommun, Vuxenenheten
716 81 Fjugesta
71681 Fjugesta
Jobbnummer 1804797
Observera att sista ansökningsdag har passerat.