1st Line Technical Support

Tunstall AB / Supportteknikerjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Tunstall AB i Malmö, Kalmar, Göteborg, Örebro, Stockholm eller i hela Sverige

Har du ett stort hjärta och intresse för IT?Har du ett stort intresse för IT och problemlösning samtidigt som du brinner för att hjälpa andra människor? Tunstall är världsledande inom välfärdsteknologi för vård och omsorg av äldre, funktionshindrade och kroniskt sjuka. Våra produkter hjälper människor att få en tryggare vardag och förhöjd livskvalitet och nu har du chansen att bli en del av vårt härliga IT Servicedesk team!Om tjänstenVi söker dig som har ett stort intresse för IT, gillar problemlösning och att ge god och pedagogisk service via telefon. Du kommer att arbeta i Tunstalls 1st line support där vi hjälper våra kunder, vanligtvis kommuner, och på sikt finns goda möjligheter att gå vidare till 2nd och 3rd line support. Vi har supporten öppen 24/7 vilket innebär att du kommer att arbeta både dag- och kvällspass på vardagar samt vissa helger och på sikt kan det även förekomma nattpass. Vi söker både dig som vill arbeta extra vid behov och dig som vill arbeta heltid i en tillsvidareanställning.ArbetsuppgifterVåra produkter och tjänster ger äldre, funktionshindrade och kroniskt sjuka ökad självständighet, välbefinnande och trygghet samt skapar förutsättningar för dem att bo kvar hemma längre. Vårt erbjudande omfattar allt från sensorer och larmknappar till kompletta trygghetssystem i eget- eller särskilt boende.I rollen som supporttekniker hos Tunstall kommer du främst att lösa inkommande ärenden gällande vår hård- och mjukvara via telefon, mail och fjärrstyrning. Du kommer att stöta på ärenden där det finns tydliga rutiner och lösningar men också ärenden som du behöver lösa efter egen förmåga och utan tydliga riktlinjer. Du förväntas därför komma med utvecklings - och förbättringsförslag på de rutiner som finns i dagsläget. Eftersom du har mycket kontakt med användarna av våra system söker vi personer som både kan hjälpa kunden rent tekniskt men som även får användaren att känna sig väl bemött. Det kräver att du är serviceminded och kan förklara saker på ett pedagogiskt sätt.Vad gör dig klippt och skuren för tjänsten?Vi söker dig som har ett stort hjärta och vill arbeta i en roll som verkligen gör skillnad för äldre, funktionshindrade och kroniskt sjuka i deras vardag. Kanske har du läst en gymnasial utbildning inom IT eller teknik men det viktigaste är att du har ett stort tekniskt intresse och vill lära dig mer inom området. Vi tror att du:har ett stort tekniskt intressehar erfarenhet av att arbeta med service/supportär flytande i svenska och engelskakan arbeta skift dag/kväll/natt både vardagar och helgerI den här rekryteringsprocessen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och ditt intresse för rollen!Om ossTunstall ligger långt fram i branschutvecklingen vad gäller produktutveckling och teknisk kompetens, men även ur ett globalt marknadsperspektiv är den Nordiska regionen intressant avseende samhällsfunktioner för social omsorg och välfärd. Kunderna finns i nuläget främst inom kommunal/offentlig äldrevård men det finns även en stor framtida tillväxtpotential inom hälsovård/landsting, den privata sektorn (B2B) och inom konsumentmarknad (B2C).Tunstall är ett affärsdrivet bolag med en marknadsledande position, ett tydligt syfte och goda värdegrunder. Vi har en framtidssäkrad teknik som är under ständig utveckling och en unik bredd i vår produktportfölj. Som medarbetare på Tunstall får du ett tydligt mandat, frihet under ansvar samt stora möjligheter att påverka och bidra med egna idéer. Vi söker dig som ser möjligheterna i tjänsten och som vill dela med dig av din erfarenhet, ditt engagemang och ditt driv. Övrig informationStart: OmgåendeOmfattning: Heltid, dag/kväll/natt eller visstid vid behov dag/kväll/nattPlacering: Huvudkontoret i MalmöAnsökanKänner du igen dig i beskrivningen av rollen? Då vill vi veta mer om dig!Skicka ditt CV och personligt brev till: tunstall.applications@tunstallnordic.com. Skriv annonstiteln i rubriken och ange tydligt i ansökan om du vill arbeta extra vid behov (visstid) eller om du vill ha en tillsvidaretjänst på heltid. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.Har du frågor om tjänsten så svarar Daniel Pilquist, Service Desk Manager, gärna på dina frågor. Om du vill veta mer om rekryteringsprocessen så hjälper Josefina Medic, HR & Talent Specialist, dig gärna. Maila oss på tunstall.applications@tunstallnordic.com!

Publiceringsdatum
2019-04-08

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-28

Företag
TUNSTALL AB

Kontorsadress
AGNESFRIDSVÄGEN 113 A

Jobbnummer
4719172

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Tunstall AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Tunstall AB: