1st line support - tekniker för konsultuppdrag hos kund

Experis IT / Supportteknikerjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis IT i Linköping, Norrköping, Söderköping, Haninge, Örebro eller i hela Sverige

Experis IT erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom IT via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis IT finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Publiceringsdatum
2014-03-20

Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu dig som vill arbeta som konsult hos oss på Experis i framförallt roller som supporttekniker med uppdrag ute hos kund.

I detta fall är Experis kund primärt ett värdsomspännande IT-företag med lokal förankring i Linköping.

Som 1st line support är du kundens ansikte utåt och har flertal kontakter i ett tidigt skede när support krävs. Vi söker därför en både tekniskt och socialt kompetent person som kan passa i denna roll.

Rollen innebär att ta emot, hantera och lösa inkommande problem via telefon och mail. Problemen löses till exempel via vägledning, fjärrstyrning eller eventuella programuppdateringar. Vid omfattande ärenden lämnas dessa över till 2nd line support för mer ingående analys.

För rätt person finns möjlighet att gå in i mer djupare tekniska frågor utöver 1st line support.

Din mer specifika konsultroll, ansvar och arbetsuppgifter kommer att avgöras av din kompetens, ditt intresse och kundernas behov.

Vem är du?
Du har en utbildning på minst gymnasial nivå inom teknik eller IT. Du bör ha erfarenhet av teknisk support och fjärrstyrning av Active Directory, Microsoft Exchange och Outlook samt goda kunskaper om Windowsplattformen, då främst klientsidan. Du bör tala och läsa både engelska och svenska obehindrat.

Som person tycker du om kundkontakt och har lätt att anpassa dig till kunds olika behov. Du är effektiv, lättlärd och kan snabb sätta dig in i nya system. Vi ser gärna att du trivs med ett högt tempo och att kan hantera flera ärenden parallellt.

Dina uppdrag kommer att innebära arbete som omfattas av försvarssekretess och därmed krav på svenskt medborgarskap.

Vad kan vi erbjuda dig?
Vi arbetar med många av Sveriges högteknologiska företag och kan erbjuda konsultuppdrag inom de flesta branscher och på alla nivåer. Vi erbjuder dig:

• Utmanande och spännande uppdrag på marknadens hetaste företag.
• Personligt anpassade utvecklingsmöjligheter på både kort och lång sikt.
• Interna kunskapsbyggande nätverk mellan Experis över 1000 konsulter

Experis eftersträvar mångfald
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Kontaktperson för detta jobb
Du söker tjänsten via ansökningslänken med registrerad CV. Vänligen notera att vi inte tar emot ansökan via e-post eller brev. Då vi har löpande urval under processen tar vi gärna emot din ansökan omgående. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut. Frågor om uppdraget besvaras via mail till christian.johansson@se.experis.com . Välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-05-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Christian Johansson 013-355509

Företag
Experis IT

Adress
Experis IT
BOX 1125
11181 Stockholm

Jobbnummer
1814368

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis IT

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis IT: