1:e socialsekreterare
Ale kommun, IFO / Socialsekreterarjobb / Ale
2020-08-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "1:e socialsekreterare" (publicerad 2020-11-05) ⬅️
Visa alla socialsekreterarjobb i Ale,
Alingsås,
Vårgårda,
Lilla Edet,
Essunga eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ale kommun, IFO i Ale Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet.
I kommunen är vi cirka 2 600 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du möta Alebornas förväntningar med oss?
Publiceringsdatum2020-08-24ArbetsuppgifterIndivid- och familjeomsorgen i Ales mål är att underlätta och öka tillgängligheten för Alebon i kontakten med verksamheten, och införde därför i februari 2020 en gemensam mottagningsenhet. Enheten består av två grupper och vi söker nu en 1:e socialsekreterare till en av grupperna. I gruppen arbetar socialsekreterare och stödperson för nyanlända, boendesekreterare, budget- och skuldrådgivare, husvärd och servicevaktmästare, sammanlagt åtta medarbetare. Du kommer att arbeta på en nybildad enhet och tillsammans med dina medarbetare, din 1:e kollega i mottagningsgruppen och enhetschef forma enheten.
Förste socialsekreterarens uppgift är att metodhandleda och arbetsleda det dagliga arbetet genom att handleda medarbetarna på enheten, enskilt såväl som i grupp. Arbetet innebär ett nära samarbete med andra verksamheter inom IFO och externa myndigheter både i enskilda ärenden samt i det mer övergripande arbetet. Utöver de arbetsledande funktionerna innebär arbetet även att förbättra och utveckla att handläggning av ärenden sker rättssäkert och med kvalitet, att det finns fungerande strukturer och rutiner, att vi har ett professionellt bemötande och att vi har hög arbetsglädje med stor trivsel och ett öppet och tillåtande klimat.
I Ale kommun erbjuder vi tät arbetsledning, handledning och goda möjligheter att utvecklas i yrkesrollen. Ale kommuns individ- och familjeomsorg har under de senaste åren haft en låg personalomsättning. Det finns därför mycket erfarenhet i arbetsgrupperna och utbildning inom yrkesområdet är prioriterat. Tjänsten är ett vikariat under sex månader men kan komma att förlängas. Du kommer att få goda möjligheter att sätta dig in i arbetet och samtidigt kunna påverka och utveckla arbetet på enheten.
KvalifikationerVi söker dig som har socionomexamen, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig, och som vill utvecklas i din yrkesroll. Du ska ha flerårig erfarenhet från arbete inom området myndighetsutövning.
Medarbetarna på mottagningsenheten förväntas göra välgrundade bedömningar, vara flexibla för ombytliga arbetsuppgifter samt ha erfarenhet av att möta människor i kris och i olika faser i livet. En stor del av arbetet innebär samverkan med övriga enheter, varför du ska ha förmåga att skapa goda relationer på arbetsplatsen. Du behöver såsom 1:e socialsekreterare därför ha lång erfarenhet av att möta människor i olika situationer för att kunna handleda handläggarna i deras yrkesroll. Du kommer att ha en erfaren 1:e kollega på enheten och erfarna 1:e kollegor inom IFO som stöd och en nära och delaktig enhetschef.
Som person är du positiv, kunnig, engagerad och tycker om utmaningar och att driva utvecklingsarbete. Det är viktigt att du är tydlig och konkret, men samtidigt ödmjuk och prestigelös. Du behöver ha en god förmåga att möta olika medarbetares behov av stöd på olika nivåer och med olika metoder. Du kan självständigt prioritera det dagliga arbetet och ha förmågan att snabbt ställa om utifrån nya behov och perspektiv. Vi kommer därför vid rekryteringen att lägga mycket stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi erbjuder dig ett utmanande, utvecklande och mycket viktigt uppdrag där du har stora möjligheter att påverka och vara delaktig. Du kommer att få tillgång till kontinuerlig kompetensutveckling och processhandledning och bli väl omhändertagen.
Då arbetet innebär kontakt med barn, krävs att du kan uppvisa utdrag ut polisens misstanke- och belastningsregister. Utdraget tas med och lämnas i oöppnat kuvert vid eventuellt intervjutillfälle.
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Månadslön. Individuell lönesättning.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.
Dina personuppgifter behandlas i Visma Recruit under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Visma Recruit-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun.
Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde snarast efter överenskommelse. .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-09-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAle kommun, IFO
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A970306".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Ale kommun (org.nr 212000-1439),
https://ale.se/ Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Ale kommun, IFO
Jobbnummer 5331014
Observera att sista ansökningsdag har passerat.