Ystads kommun söker Enhetschef till Rådgivningsbyrån
Ystads kommun, Social Omsorg / Sjukvårdschefsjobb / Ystad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Ystad,
Tomelilla,
Skurup,
Sjöbo,
Simrishamn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ystads kommun, Social Omsorg i Ystad Ystad är staden som präglas av en medeltida stadskärna, som erbjuder museer, historiska byggnader och en filmproduktion på frammarsch. Här finns också en miljö med milslånga sandstränder, vackra naturområden och charmerande fiskelägen samt en sällsynt kvalitet i form av livsrum, utveckling och framtidstro.
I Ystads kommun vill vi att alla medarbetare ska få förutsättningar till en god hälsa. Vi erbjuder dig en rökfri arbetsplats och möjlighet att träna hos någon av de 11 friskvårdsaktörer som vi har avtal med.
Individ- och familjeomsorgen är en av fyra avdelningar inom socialnämndens verksamhetsområde. Individ- och familjeomsorgen är indelad i fyra enheter; Arbete och försörjning, Barn och familj, Enheten för nyanlända samt Rådgivningsbyrån. Totalt finns cirka 50 medarbetare på avdelningen.
Rådgivningsbyrån erbjuder stöd och hjälp till personer med missbruks-beroendeproblem samt anhörigstöd. Detta innebär handläggning av ansökningar och anmälningar enligt SoL och LVM. Handläggning av försörjningsstöd ingår också. Vi arbetar med verkställighet av egna insatser och med uppföljning av insatser som utföres av andra t.ex. institutionsvård. De egna insatserna är under utveckling, dessa är bl.a. boendestöd, HAP, MI och ÅP. I arbetet ingår att ha kontakt och samverkan med andra myndigheter ex. arbetsförmedling, hälso- och sjukvård, försäkringskassa samt föreningar och frivilligorganisationer. Det förebyggande arbetet gentemot ungdomar är också ett ansvarsområde där fältsekreterarna har drogsamordnarfunktionen i kommunen.
På Rådgivningsbyrån arbetar 6 socialsekreterare, 2 boendestödjare, 2 fältsekreterare, 1 projektledare och 1 assistent. Vår nuvarande ledare går nu vidare mot nya utmaningar och vi söker därför en person som vill vara en del av vårt härliga arbetslag och som både kan agera på ett professionellt sätt och sprida glädje.
Publiceringsdatum2015-01-23ArbetsuppgifterSom enhetschef har du personal- budget- och verksamhetsansvar. Du driver, utvecklar och följer upp verksamheten. I din roll ingår att leda, stödja och kompetensutveckla medarbetarna i enheten. Du förväntas också att arbeta med förebyggande, tidiga och samordnade insatser.
KvalifikationerDu har socionomexamen eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser att du har några års erfarenhet av det sociala området, erfarenhet och kunskaper inom arbete i missbruksvård och gärna erfarenhet i ledande ställning.
Vi söker en ledare som är tydlig, trygg, entusiasmerande, initiativrik och motiverande. Du har kunskaper i gällande lagstiftning och metoder. Du är utvecklingsinriktad, bra på att bygga nätverk och på att samverka.
Stor vikt kommer att fästas vid personlig lämplighet.
Körkort krävs.
Vi ser fram emot din ansökan!
ÖVRIGT
All försäljning i samband med rekryteringsprocessen undanbedes vänligen.
Observera att vi endast tar emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi ber dig därför söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta hanteringen av inkomna ansökningar. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön Vi tillämpar individuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-02-09
Ange följande referens när du ansöker: 10.15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktYvonne Nilsson, Avdelningschef Ystad 0411-57 73 70
Facklig kontaktAnders Hansson, SSR 0411-57 77 82
Linda Lindén, Vision 0411-57 73 66
linda.linden@ystad.seFöretagYstads kommun, Social Omsorg
AdressYstads kommun, Social Omsorg
Nya Rådhuset
27180 YSTAD
Kontorsadress27180 Ystad
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2139442
Observera att sista ansökningsdag har passerat.