Visma Enterprise söker en Service Center-konsult med intresse fö
Visma Enterprise AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Visma Enterprise AB i Stockholm,
Södertälje,
Uppsala,
Växjö,
Göteborg eller i
hela Sverige Visma gör verksamheter mer effektiva, genom att leverera programvara, outsourcingtjänster, inköpslösningar, inkassotjänster, butiksdatalösningar samt IT-relaterad utveckling och konsultverksamhet. Vi förenklar och automatiserar verksamhetsprocesser hos 400 000 nordeuropeiska kunder inom privat och offentlig sektor. Vi är 6 700 anställda och omsatte 7 100 miljoner norska kronor 2014.
Visma Enterprise är den ledande leverantören av affärs- och HR-lösningar för offentlig sektor i Sverige och på den privata marknaden är vi kända för vårt marknadsledande löne- och personalsystem Agda PS. På våra 12 kontor i Sverige arbetar 215 anställda och våra lösningar producerar fler än 1 100 000 lönespecifikationer varje månad.
Ditt uppdrag
Som Service Center-konsult ingår du i ett team med 8 medarbetare och du rapporterar till Service Center Manager. Vi arbetar i en 2 nd line support med att hjälpa våra publika kunder inom kategorin löne-/personalsystem. Förutom rådgivning och problemlösning så kommer du att medverka i testning av nya versioner och ny funktionalitet. Du kommer även, beroende på din erfarenhet och vilja, att utbilda våra kunder och utföra kortare konsultuppdrag. I din roll ingår även att ansvara för våra servrar och databaser.
Publiceringsdatum2016-04-20ArbetsuppgifterDina främsta arbetsuppgifter kommer att vara:
• Hjälpa våra kunder inom offentlig sektor med applikationsfrågor.
• Ansvara för Service Center Publics servrar och databaser.
• Skapa lättförståelig information till såväl kollegor internt inom organisationen, som externt till våra kunder.
• Utföra systemtester.
Din bakgrund
Vi tror att du har relevant utbildning inom lön, ekonomi, databashantering eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. En eller flera av följande kunskaper är meriterande:
• Databser SQL
• Personec P, Utdata, Förhandling, Neptune
• Microsoft Windows system / Googles system
Dina personliga egenskaper• För att lyckas i din roll behöver du först och främst brinna för utomordentlig service.
• Goda kunskaper i kommunikation är viktiga eftersom vi samarbetar brett med andra enheter inom Visma samt har direktkontakt med våra kunder.
• Du behöver ha ett analytiskt sätt att tänka samt ha en stor vilja att lösa de frågor och problem som dyker upp. Vara lite av en detektiv helt enkelt.
• Ett stort intresse för teknik är en viktig kvalifikation då du kommer ha ansvaret för Service Center Publics servrar och databaser.
• För att trivas inom Visma är det viktigt att gilla förändring eftersom vi - och även våra kunder - förändras hela tiden.
Vad erbjuder vi?
Visma erbjuder möjligheten att arbeta i ett entreprenörsdrivet bolag, med kraften och utvecklingsmöjligheterna i en stark koncern. Hos oss trivs du som sätter resultat och affärsnytta före prestige och vill arbeta i ett lönsamt och växande bolag där din insats gör skillnad.
Vi ger dig som medarbetare utrymme för nytänkande och proaktivitet, möjlighet att växa och utvecklas samt en balans i tillvaron där du får utrymme att ta eget ansvar.
Likaväl som vi brinner för att effektivisera affären för våra kunder, brinner vi också för att skapa en god arbetsplats för oss själva. Visma arbetar efter målsättningen att utforma arbetsuppgifterna så att de ger dig möjlighet till variation, omväxling, sociala kontakter och yrkesmässig utveckling.
På Visma är vi stolta över våra medarbetare, som delar våra gemensamma värderingar
• Respekt, Pålitlighet, Innovation, Kompetens och Laganda.
Så ansöker duDu söker tjänsten via länken nedan. Vi kommer att genomföra urval och kalla till intervjuer löpande, skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Dock senast 15 maj 2016.
Önskar du mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Mikael Marthinsen, Service Center Director, mail:
mikael.marthinsen@visma.com telefon: 010-141 38 24
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Tillsvidare
ErsättningMarknadsmässig
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-05-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMikael Marthinsen +46 10-141 38 24, +46 70-675 97 82
FöretagVisma Enterprise AB
AdressVisma Enterprise AB
Box 34212
10026 STOCKHOLM
KontorsadressLindhagensgatan 94
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2795412
Observera att sista ansökningsdag har passerat.