Vingåkers kommun söker bemanningsassistent till Vård och omsorg
Vingåkers kommun, Vård och omsorg / Administratörsjobb / Vingåker
2025-03-05
Visa alla administratörsjobb i Vingåker,
Katrineholm,
Finspång,
Arboga,
Flen eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Vingåkers kommun, Vård och omsorg i Vingåker I Vingåkersbygden har vi nära till varandra, naturen och ett brett utbud av kultur- och fritidsaktiviteter året om. Här finns rika kulturmiljöer, goda kommunikationer från närliggande städer och landets största outlet för märkeskläder. Vingåkers kommun utvecklar bygden och den offentliga servicen för framtiden.
Vård och omsorg innefattar Vingåkers kommuns funktionshinderomsorg och äldreomsorg. Tillsammans ansvarar vi för stödinsatser till cirka 450 invånare i kommunen och hos oss finns 350 engagerade medarbetare.
På Bemanningsenheten jobbar 10 engagerade medarbetare inom debitering, hemtjänstplanering, bemanning, rekrytering och elev- och praktiksamordning . Tillsammans arbetar vi efter gemensamma mål där fokus ligger att möta upp alla verksamheters behov.
Publiceringsdatum2025-03-05ArbetsuppgifterNu söker vi dig som vill arbeta som bemanningsassistent hos oss! I rollen som bemanningsassistent kommer du att ansvara för att hantera beställningar som inkommer i vårt bemanningssystem och boka ut vikarier till våra olika verksamheter i kommunen. En arbetsdag kan innebära ett brett spann av olika arbetsuppgifter som bland annat kan innefatta:
• Matchning av vikarier mot behov
• Ansvara över inkommande samtal till vår bemanningsenhet
• Ansvara över inkommande post, e-post och övriga administrations uppgifter
• Administrativt stöd till chefer
• Vara behjälplig med inkommande frågor
Som stöd i ditt arbete har du ett digitalt bemanningssystem Time Care pool, Time Care planering samt kommunens lönehanteringsprogram Visma.
Arbetstiden varierar och man är schemalagd dag och helg.
KvalifikationerFör att vara aktuell för den här tjänsten behöver du som söker ha utbildning på gymnasial nivå och minst ett års erfarenhet av liknande arbete. Vi söker dig som är strukturerad, flexibel och ansvarstagande i arbetet. Vidare behöver du ha en stark servicekänsla och vara tydlig i din kommunikation. Du behöver kunna ha en god dialog med medarbetare, kollegor och chefer samt agera med lugn i stressiga situationer.
För att lyckas i rollen krävs en god datorvana och att du trivs med att arbeta med telefonen och datorn som främsta verktyget. Meriterande är om du har erfarenhet av kundserviceinriktade arbeten.
Tjänsten är en tillsvidare anställning som kan komma att inledas med 6 månaders provanställning.
Vård och omsorg i Vingåkers kommun ställer krav på utdrag ifrån belastningsregistret omgående vid anställning, förbered därför detta tidigt och uppvisa på en eventuell intervju. Beställ belastningsregistret via:
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/Välj utdrag som avser HVB-hem eller Barn med funktionsnedsättning.
ÖVRIGT
Tillsättningen av tjänsten kommer grunda sig på de uppgifter du lämnar och därför är det av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan. Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. För den som blir tillsvidareanställd på Vingåkers kommun kommer krigsplacering ske.
Vingåkers kommun gör aktiva val avseende annonseringsplatser, eventuellt stöd och urvalsmetoder inför varje rekrytering. När vi publicerat en annons kommer vi således inte att köpa tjänster eller annonser för en pågående rekrytering varför vi undanber sådana kontakter.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-03-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2025/24".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Vingåkers kommun (org.nr 212000-0308)
Arbetsplats Vingåkers kommun, Vård och omsorg
Kontakt Enhetschef, HSL
Andreas Andersson
andreas.andersson2@vingaker.se Jobbnummer 9202809