Vill du utveckla framtidens apotek?

LloydsApotek / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2016-05-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Vill du utveckla framtidens apotek?" (publicerad 2016-05-12) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos LloydsApotek i Stockholm, Sollentuna, Upplands Väsby, Strängnäs, Uppsala eller i hela Sverige

LloydsApotek öppnade sitt första svenska apotek i Eskilstuna i februari 2010 under det tidigare namnet DocMorris. I augusti 2015 har LloydsApotek 80 apotek fördelade på ett 40-tal orter över hela Sverige. LloydsApotek växer och expanderar med e-handel för receptbelagda läkemedel. LloydsApotek vill på ett passionerat och effektivt sätt erbjuda meningsfulla och innovativa apotekstjänster som inspirerar människor till ett mer positivt liv. Hos LloydsApotek möter kunden kompetent och välutbildad personal som kan recept och är experter inom hud och värk.
LloydsApotek drivs av Admenta Sweden AB som ägs av Celesio Group, ett av de ledande internationella tjänsteföretagen inom läkemedels-, apoteks- och hälsovårdsområdet. Koncernen är verksam i 14 länder runt om i världen och sysselsätter cirka 39 000 människor. Amerikanska McKesson Corporation är huvudägare i Celesio med ett innehav av mer än 75 procent av aktierna.

Nu söker vi en redovisningsassistent inom leverantör till vår redovisninggrupp på Servicekontoret i centrala Stockholm. Tjänsten är ett vikariat med start omgående samt möjlighet till förlängning.

Publiceringsdatum
2016-05-11

Dina arbetsuppgifter
Du ingår i en grupp om 5 personer där du ansvarar för leverantörreskontran. Exempel på arbetsguppgifter som ingår i din roll är att ansvara för hanteringen av leverantörsfakutror i scanningsystemet Ibistic och i ekonomisystemet Agresso, hantera inkomna krav och påminnelser, vara delaktig i månadsbokslut och ansvara för leverantörsrelaterade konton samt utläggsredovisning

Kvalifikationer
Du är gymnasiekonom och har minst 2 års erfarenhet som redovisningsassistent. Du har god excelvana och god kunskap i engelska. Erfarenhet i ekonomisystemet Agresso ses som meriterande

Dina egenskaper
Som person är du strukturerad, noggrann, ansvarstagande och du tycker om att arbeta metodiskt. Då vi sitter i öppet kontorslandskap ser vi gärna att du även är öppen och social

Vi erbjuder:
Hos oss på LloydsApotek får du möjligheten att vara med på den spännande resa det innebär att bygga en apotekskedja från grunden. Vår organisation präglas av korta beslutsvägar som ger dig som medarbetare en möjlighet att påverka och att utvecklas. Din utveckling är viktig för oss, därför satsar vi på att alla medarbetare på varje apotek får den kompetensutveckling som behövs.

Vi tar gärna emot din ansökan snarast, vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om du vill veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta redovisningschef Ulrika Kihl på mailadress: ulrika.kihl@lloydsapotek.se

Välkommen till ett apotek som vågar tänka nytt!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Visstid > 6 månader.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-05-23
Ange följande referens när du ansöker: 3073665357
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ulrika Kihl, Redovisningschef

Företag
LloydsApotek

Adress
LloydsApotek
Box 38152
10224 Stockholm

Kontorsadress
Rosenlundsgatan 54, 10064 Stockholm

Jobbnummer
2837639

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från LloydsApotek

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos LloydsApotek: