Vill du som erfaren upphandlare vara med och bidra till samhälls
Finansinspektionen / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Finansinspektionen i Stockholm Upphandlingsfunktionen på Finansinspektionen (FI) ligger under ekonomienheten och består av tre upphandlare. It-avdelningen står för merparten av inköpen varför vi nu söker en erfaren it-upphandlare.
Vi söker dig som självständigt kan driva, genomföra och samordna It-avdelningens inköpsbehov både på operativ och strategisk nivå. Rollen innebär ett nära samarbete med it-cheferna och du medverkar i deras ledningsgrupp där du bland annat rapporterar status för pågående och planerade upphandlingar och avrop.
Tillsammans med kollegorna på upphandlingsfunktionen prioriterar och samordnar du verksamheten. Du genomför självständigt it-upphandlingar, enklare avrop och avrop genom förnyad konkurrensutsättning från avtal som ofta är komplexa. Du bistår med stöd till beställarna t.ex. administration avseende dokumentation och avtalshantering.
Upphandlingar genomförs vanligtvis i projektform där du är projektledare. Du genomför upphandlingar och avrop på ett klokt och resurseffektivt sätt som skapar nytta för verksamheten, samt i enlighet med gällande regelverk.
Du är delaktig i arbetet med att utveckla arbetsprocesser och rutiner som rör inköp och upphandling. I arbetsuppgifterna ingår även att följa aktuell lagstiftning och rättsfall. Du kommer också att medverka i interna utbildningsinsatser.
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom juridik, ekonomi, strategiskt inköp eller annan relevant utbildning som vi bedömer likvärdig.
Vi förutsätter att du har minst tre års erfarenhet av att självständigt ha genomfört it- upphandlingar och avrop inom offentlig verksamhet. Du har dessutom projektledarerfarenhet. Vi ser gärna att du har erfarenhet av strategiskt arbete med inköp och upphandlingar och vana att arbeta i något elektroniskt upphandlingssystem.
Som person är du initiativtagande, framåtblickande och analytisk. Du bidrar med gott samarbete och struktur. Arbetet på FI förutsätter att du kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift.
Tjänsten är placerad i säkerhetsklass vilket innebär att svenskt medborgarskap samt godkänd säkerhetsprövning med registerkontroll krävs för anställning.
För ytterligare information är du välkommen att kontakta enhetschef Kati Hedberg på 08-408 984 84.
Vi tillämpar normalt sex månaders provanställning.
Välkommen med din ansökan med cv, personligt brev och vidimerade betyg senast den 6 mars. Arbetspsykologiska tester kommer att ingå som en del av rekryteringsprocessen.
FI arbetar för finansiell stabilitet och ett gott konsumentskydd. Här arbetar drygt 400 personer med olika erfarenhet och bakgrund på en arbetsplats som präglas av samarbete och kunskapsutbyte. På FI är du med och påverkar den finansiella marknaden. Tillsammans arbetar vi för samhällsnyttan och du kan göra skillnad!
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2017-02-14ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-03-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFinansinspektionen
AdressFinansinspektionen
Box 7821
10397 Stockholm
KontorsadressBrunnsgatan 3
Jobbnummer 3319697
Observera att sista ansökningsdag har passerat.