Vill du jobba som hjälpmedelstekniker med oss på hjälpmedelscentralen?

Region Kronoberg, Primärvård och Rehab / Finmekanikerjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla finmekanikerjobb i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Kronoberg, Primärvård och Rehab i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Tingsryd eller i hela Sverige

I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".

Nu finns chansen att vara med i vårt team på hjälpmedelscentralen. Vårt uppdrag är att ge människor med funktionsnedsättning förutsättningar för delaktighet i samhället. Vi erbjuder lösningar, avancerad teknik och specialanpassningar i de fall marknadens hjälpmedel inte uppfyller brukarens behov.

Hos oss blir du en av 18 medarbetare (jämnt fördelat mellan kvinnor och män) som alla berikar verksamheten genom sina olika uppdrag. Hjälpmedelscentralen består av hjälpmedelstekniker, lagerpersonal, administration och hjälpmedelskonsulenter.

Hjälpmedelscentralen finns centralt på Sigfridsområdet och under vintern 2023 flyttar vi in i nya lokaler, helt anpassade efter våra önskemål och behov! Vi har en spännande och roligt tid framför oss, i samklang med att hjälpmedelsområdet alltid är levande och inspirerande.

Publiceringsdatum
2022-09-23

Arbetsuppgifter
Just nu har vi två lediga tjänster. Den ena tjänsten är inriktad mot avancerade lösningar och avancerad teknisk rekond inom området kommunikation och kognition. Den andra tjänsten är inriktad på rekonditionering gällande de flesta hjälpmedel som kommer tillbaka till hjälpmedelscentralen. Du kommer jobba med enklare hjälpmedel men även lite av de avancerade inom just kommunikation och kognition.

Gemensamt för båda tjänsterna är att du tillsammans med hjälpmedelskonsulent och förskrivare är med och erbjuder tekniska lösningar inom områdena kommunikation och kognition. I uppdraget ingår även rekonditionering, att serva och underhålla hjälpmedel. Rollen som hjälpmedelstekniker innebär bland annat:

• expertkunskap i hjälpmedelsfrågor
• marknadsbevakning och sortimentsurval
• upphandling
• hålla i utbildningstillfällen
• jobba med rutiner och förbättringsarbete

Samtliga arbetsuppgifter sker i hjälpmedelscentralens lokaler men även ute på fältet.
Du kommer jobba som hjälpmedelstekniker med hela Kronobergs län som arbetsplats, och ha ett nära samarbete med förskrivare och övriga professioner på hjälpmedelscentralen. Arbetet ger en stor variation, utveckling och spännande möten. Utbildning kommer tillhandahållas av oss samt av leverantörer inom det specifika området. Eftersom hjälpmedelsvärlden är föränderlig och behovet styr vårt uppdrag kan arbetsuppgifterna och områden komma att förändras över tid.

Kvalifikationer
Du som söker har:

• en teknisk utbildning på lägst gymnasienivå, eller annan bakgrund som arbetsgivaren bedömer lämplig
• stort intresse/kunskap av tekniska lösningar
• datorvana och god kännedom om Windows, andriod och iOS
• B-körkort

Det är önskvärt att du har:

• erfarenhet av arbete inom IT-området
• erfarenhet av hjälpmedel samt bakgrund från vård och omsorg

Vidare tror vi att du är en lösningsorienterad och initiativtagande person som brinner för service med människan i fokus. Du gillar att arbeta såväl självständigt som i team. Det är viktigt att du är noggrann och kvalitetsmedveten eftersom vi arbetar med medicintekniska produkter. Du har en positiv grundinställning och har lätt att anpassa dig till nya idéer. Du är kommunikativ, lyhörd och visar respekt för människors olikheter. Du bidrar till ett positivt arbetsklimat och god laganda.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet så vi får rätt person till vårt team.

Region Kronoberg erbjuder nyinflyttade medarbetare "inflyttarservice", det vill säga ett antal tjänster som ska göra det lättare att etablera sig som nyinflyttad i Kronoberg. Läs mer om det och våra andra förmåner här: http://www.regionkronoberg.se/jobb-och-utbildning/formaner/

Välkommen att kontakta oss för mer information! Vi ser fram emot din ansökan!

ÖVRIGT
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.

Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-10-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Region Kronoberg, Primärvård och Rehab

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "PVR 185/22".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Region Kronoberg (org.nr 232100-0065)

Arbetsplats
Region Kronoberg, Primärvård och Rehab

Kontakt
HR-konsult
Lina Åhsberg
lina.ahsberg@kronoberg.se
0470-58 70 32

Jobbnummer
7009529

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Kronoberg, Primärvård och Rehab

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Kronoberg, Primärvård och Rehab: