Vill du jobba med leverantörsreskontra?

Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Nu söker vi på Adecco Finance & Legal en ekonomiassistent till ett IT-företag i Kista
Hur ser din arbetsdag ut?
Som ekonomiassistent i teamet för leverantörsreskontra hos vår kund kommer du att jobba med många olika arbetsuppgifter. Det är en växande ekonomiavdelning med ett glatt och öppet team som jobbar kvalificerat. Visar du framfötterna kommer du ha chansen att lära dig mycket! Dina främsta arbetsuppgifter kommer att vara;
• Kontering och registrering av omkostnadsfakturor
• Kontakter med våra leverantörer
• Arbeta med våra inköpsfakturor
• Avstämningar av koncerninterna transaktioner
• Övriga leverantörsreskontrauppgifter
Vem trivs här?
Du som trivs med ett högt tempo och är van vid stora flöden kommer snabbt att komma in i rollen. Du bör också ha ekonomisk utbildning på lägst gymnasienivå. Din tidigare erfarenhet av leverantörsreskontra och speciellt konteringar, krävs för tjänsten. Du ska tidigare ha jobbat utan förkonteringar och själv tagit beslut kring vilket konto det skall vara. Vår kund arbetar i fakturasystem Baltzar/Palette varför erfarenhet av det är meriterande. Du har goda IT-kunskaper och förståelse för hur en ekonomiavdelning fungerar.
Vidare tar du gärna egna initiativ i ditt arbete, är noggrann och ansvarstagande. Att du är glad och positiv passar bra in i det team där du kommer ingå!
Att jobba som konsult innebär många möten med nya människor och du kommer att trivas om du har lätt att ta kontakt, gillar okända miljöer och nya branscher! Du tycker om att komma med idéer, hjälpa andra och vet vad du kan tillföra.
Vi erbjuder
Ett långt, spännande och utvecklande uppdrag i Kista!
Beroende på vad du vill och kan ger vi dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden. Konsultrollen kommer att ge dig många nya erfarenheter, spännande inblickar i olika verkligheter och ett ständigt växande kontaktnät.
Vi tycker att det är viktigt att våra medarbetare mår bra och vi bidrar till detta bl.a. genom friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. Du omfattas även av försäkringar och har tillgång till företagshälsovård.
Fakta om anställningen
Tjänsten som ekonomiassistent ska tillsättas omgående och avser heltid med sedvanliga kontorsarbetstider. För rätt person kan det bli aktuellt med anställning hos kund.
Som konsult är du tillsvidareanställd i Adecco Sweden och jobbar via olika uppdrag som matchar din kompetens.
Adecco Stockholm Finance & Legal är ett affärsområde med tjänster hos kunder inom bank- och försäkringsbranschen, hos finansbolag, advokat- och juristbyråer samt på olika ekonomiavdelningar, finansavdelningar och juristavdelningar.
Ansök
Du är välkommen att ansöka så snart som möjligt. Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida www.adecco.se elelr följer länken nedan:
http://www.adecco.se/pages/jobad.aspx?adid=1343186
Vid frågor om rekryteringsarbetet kontakta Rekryteringsansvarig Elinor Eliasson på tel: 08-598 983 04
Välkommen att söka!

Publiceringsdatum
2011-06-09

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm

Adress
Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm
Box 12127
10224 Stockholm

Kontorsadress
Kungsgatan 60
Stockholm

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-100 500

Jobbnummer
957380

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm: