Vill du hjälpa oss att kommunicera våra regler om vård och omsor
Socialstyrelsen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Socialstyrelsen i Stockholm,
Örebro,
Jönköping,
Härnösand,
Göteborg eller i
hela Sverige Socialstyrelsen ansvarar för att reglera hälso- och sjukvården och socialtjänsten. För att reglerna ska få önskad effekt krävs att de är väl kända och använda inom vård och omsorg. Till den utmaningen söker vi nu en driven informatör.
Under 2012 kommer myndigheten reglera ett flertal olika områden, till exempel hur demensvården bemannas, hur familjehem utses, hur missförhållanden i vården anmäls och reglering inom tandvården. Till reglerna ska stödmaterial tas fram för att underlätta rättstillämpningen inom vård och omsorg. Behoven av att förankra och kommunicera stödmaterialet är avgörande för att reglerna ska bli kända och använda. Enheten för regeltillämpning inom av avdelningen för regler och tillstånd ansvarar för detta.
Vi söker dig som vill
• stötta våra projektledare i att planera kommunikation och operativt genomföra kommunikationsinsatser
• planera, marknadsföra och genomföra kommunikationsaktiviteter som exempelvis seminarier
• skriva texter för extern webb och intranät
• tillsammans med avdelningens kommunikationsstrateg, webbsamordnare och produktionsledare utveckla avdelningens kommunikationsarbete Kvalifikationskrav
• högskoleutbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap
• minst tre års erfarenhet som informatör
• erfarenhet av att processleda kommunikationsplanering
• god förmåga att som driven skribent snabbt sätta dig in i nya sakfrågor och kommunicera dem på ett målgruppsanpassat sätt
• initiativrik, självgående samt utåtriktad och har lätt för att samarbeta med kollegor och andra yrkesgrupper Det är dessutom meriterande om du har
• erfarenhet av myndighetsarbete
• erfarenhet av e-learning
• erfarenhet av kommunikation inom vård och omsorgsfrågor Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Anställningsinformation
Anställningen är en tidsbegränsad anställning med start omgående och fram till och med 31 december 2012, heltid med placering i Stockholm.
Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder en spännande arbetsplats med många kunniga medarbetare. Mer information om vår verksamhet hittar du på
www.socialstyrelsen.se.Sista ansökningsdag är den 15 januari 2011. Ansök genom att trycka på knappen nedan. Ange diarienummer 2.1.1-41042/2011. Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju.
Fackliga företrädare för Saco, ST och Vårdförbundet når du via vår växel på 075-247 30 00.
Publiceringsdatum2011-12-16Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Allmän visstidsanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktBeatrice Hopstadius, enhetschef, 075-247 3670
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist, 075-247 3446
FöretagSocialstyrelsen
AdressSocialstyrelsen
Rålambsvägen 3
10630 Stockholm
Jobbnummer 1107563
Observera att sista ansökningsdag har passerat.