Vill du bli nämndsekreterare för fastighetsnämnden?

Västerås stad, Teknik- och fastighetsförvaltningen / Administratörsjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Västerås stad, Teknik- och fastighetsförvaltningen i Västerås

Vill du vara med och arbeta för medborgarnas bästa? Vi söker dig som har intresse för politiskt styrda organisationer och vill arbeta som nämndsekreterare. Vi erbjuder dig ett spännande jobb där du får en inblick i stadens utveckling. Vill du vara en del av detta? Välkommen med din ansökan!

Teknik- och fastighetsförvaltningen omfattar cirka 140 medarbetare och är Västers stads fastighetsägare. Vi ansvarar bland annat för stadens fastighetsförvaltning, lokalförsörjning och mark- och exploateringsverksamheten. Ansvaret omfattar också skötsel av gator, parker, vägar och parkering samt kollektivtrafik. Förvaltningen arbetar mot två nämnder, tekniska nämnden och fastighetsnämnden. Som nämndsekreterare kommer du tillhöra förvaltningens ekonomienhet och arbeta riktat mot fastighetsnämnden.

Ekonomienheten har 13 medarbetare. Vi ger stöd och service inom ekonomi, nämndsadministration, diarieföring och administration. Du kommer ingå i ett team på fyra personer som arbetar med liknande arbetsuppgifter som de du kommer ha. Teamet ansvarar för nämndsadministration till fastighetsnämnden, tekniska nämnden, sex mindre helägda dotterbolag och registrering av allmänna handlingar till dessa myndigheter och bolag. Dina kollegor kommer vara ett naturligt stöd i ditt framtida arbete. Arbetsplatsen är förlagd i stadshusets ljusa kontorslokaler. På enheten har vi enhetsmöten och informationsmöten en gång per månad. Detta för att hålla oss uppdaterade om vad som är på gång i verksamheten.

Tillsammans skapar vi goda förutsättningar för staden utan gränser. Läs gärna mer om oss på: www.vasteras.se/teknikochfastighetsförvaltningen



Publiceringsdatum
2017-11-24

Arbetsuppgifter
Du ansvarar och hanterar all ärendehantering mot fastighetsnämnden. Det innebär att du ansvarar för att administrationen i nämndprocessen utförs med god kvalitet och att tidsplaner hålls. En normal månad, bortsett från i juli, hålls 3 politiskt beslutande möten. Till dessa sammanträden publicerar du dagordning och handlingar och efter mötena skriver och publicerar du protokoll. Du säkerställer att handlingar till nämnden håller en god kvalitet. Du har också en samordnande roll där du planerar och arrangerar möten rent praktiskt, exempelvis bokar tider och lokaler. I mindre omfattning kommer registrering av handlingar vara en del av tjänstens innehåll.

Som nämndsekreterare fungerar du som ett nav mellan politiker och tjänstemän i ärendehanteringen. Du har ett nära samarbete med direktör, enhetschefer och handläggare som har ärenden till nämnden. Du är handläggarnas naturliga stöd när de skriver tjänsteskrivelser till sammanträdena. Du bidrar med kunskap om innehåll, kvalité och gör avstämningar.

Att arbeta som nämndsekreterare innebär att du får mycket information och kunskap om vad som händer i Västerås. Vår förvaltning bidrar till stadens utveckling, vilket i sin tur påverkar våra invånare. Vi tror därför att du som söker denna tjänst har ett samhällsengagemang och intresse för politiskt styrda organisationer.



Kvalifikationer
Du som söker har en eftergymnasial utbildning inom samhällsvetenskap, statsvetenskap, offentlig förvaltning eller annan likvärdig utbildning. Du har kunskap om politiskt styrda organisationer och kunskaper om offentlighet och sekretess. Du har med fördel kunskap om lagar och förordningar som styr den offentliga verksamheten. Eftersom arbetet innebär mycket skrivande och granskande är det viktigt att du har mycket goda kunskaper att uttrycka dig i svenska språket i tal och skrift. All vår ärendehantering till nämnden sker digitalt. Därför är det viktigt att du har god IT-kompetens men också ett intresse för den digitala tekniken. Västerås stad använder ärendehanteringsystemet Ciceron och webbplatsen Assistenten för att publicera handlingar till nämndens sammanträden. Arbetsmässigt vill vi att du har erfarenhet av arbete inom offentlig sektor. Har du sedan tidigare arbetat som nämndsekreterare, registrator eller liknande roll är det meriterande för tjänsten.

Vi söker en kollega som kan strukturera och ta ansvar för sina arbetsuppgifter. Du är tillmötesgående i ditt bemötande och strävar efter att leverera god service och hålla tider. Detta gör du genom att planera och organisera ditt arbete. Du sätter upp tidsplaner och håller dem, men ibland uppstår förändrade omständigheter och då ser du möjligheter snarare än hinder i dessa förändringar. Du är strukturerad, prioriterar bland omväxlande arbetsuppgifter och arbetar proaktivt. Du gillar att ta tag i saker och väntar inte på att få saker levererade.

Vi tror att du som söker har ett intresse och en förmåga att hjälpa andra. Du samarbetar gärna och relaterar till din omgivning på ett lyhört och smidigt sätt. Din kommunikation är tydlig och du säkerhetsställer att dina budskap når fram. Du är en trygg och stabil person som kan skilja på det personliga och det professionella. Du är en kollega som vill bidra till en inkluderande, inspirerande och uppskattande arbetsplats. Välkommen till teknik- och fastighetsförvaltningen!


ÖVRIGT
Västerås stad har 10 000 medarbetare inom 100 olika yrken, alla med det gemensamma målet att bygga en stolt och välfungerande stad där framtidstro står i centrum. Tillsammans bidrar vi till välfärden och gör skillnad varje dag. I Västerås stad strävar vi efter att varje dag leva upp till vår värdegrund "Alltid bästa möjliga möte". Vi vill ha en sammansättning av medarbetare som speglar mångfalden i vårt samhälle. Det tror vi är viktigt för att få en stolt och välfungerande stad.

Funderar du på att flytta till Västerås? Besök gärna www.jiv.se, som ger dig information om staden och vilket stöd medflyttarakademin kan ge dig och din respektive vid en eventuell flytt.

På vår hemsida har vi samlat information om hur det är att arbeta hos oss och vilka mervärden och förmåner du har som medarbetare. Västerås stad arbetar bland annat för att alla våra tillsvidareanställda medarbetare ska få möjligheten att önska tjänstgöringsgrad.

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. 100 % Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-08
Ange följande referens när du ansöker: 2017/00923
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Enhetschef Annika Andersson 021-39 24 31
HR-konsult Malin Persson 021-39 12 29

Företag
Västerås stad, Teknik- och fastighetsförvaltningen

Adress
Västerås stad, Teknik- och fastighetsförvaltningen
Västerås
72187 VÄSTERÅS

Kontorsadress
72187

Jobbnummer
3821543

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Västerås stad, Teknik- och fastighetsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Västerås stad, Teknik- och fastighetsförvaltningen: