Vill du bli en del av vårt engagerade team på Expertcenter?
Trafikverket / Administratörsjobb / Borlänge
2024-01-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Vill du bli en del av vårt engagerade team på Expertcenter?" (publicerad 2024-01-11) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Borlänge,
Falun,
Gagnef,
Säter,
Leksand eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Trafikverket i Borlänge,
Falun,
Smedjebacken,
Fagersta,
Vansbro eller i
hela Sverige I rollen som kvalificerad assistent/administrativt stöd på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att vara med och bidra till framtidens infrastruktur. Hos oss får du chansen att vara med och påverka, välkommen till oss!
Vill du bli en del av vårt engagerade team på Expertcenter?
Publiceringsdatum2024-01-10Dina arbetsuppgifterEnheten som du kommer att tillhöra är Verksamhetsstyrning på avdelning Expertcenter och består av sju medarbetare med olika befattningar. Du kommer att ha en betydande roll där du arbetar i team med flera av kollegorna inom enheten, men även med ledningsgruppen och avdelningen i stort. Vi söker ett kvalificerat stöd till gruppen som brinner för att arbeta med varierande administrativa arbetsuppgifter och tycker om att vara "spindeln i nätet" på avdelningen. Du kommer att få arbeta i en dynamisk miljö med chans att lära känna avdelningens trevliga och kunniga experter, sätta dig in i olika sakområden och även representera avdelningen inom Trafikverket. I rollen blir du ett administrativt stöd i det dagliga arbetet till chefer och medarbetare på avdelningen. Förutom det så kommer en av dina huvuduppgifter bli att vara ekonomistöd till avdelningens controller.
Dina ansvarsområden
Några av de viktigaste ansvarsområdena som kommer att ingå i din roll är bland annat:
Vara ekonomistöd till controller och till avdelningen
Sköta avdelningens ärendebrevlåda
Samordna och stötta vid avdelningens upphandlingar
Hantera mötesbokningar, mötesplaner, konferenser, anteckningar mm
Vara arbetsrumsadministratör för avdelningens arbetsrum på intranätet
Administrera avdelningens kunskapswebbinarier
Ansvara för avdelningens mottagning och introduktion av nyanställda
Jag som kommer att bli din chef heter Åsa Strömberg och har arbetat som chef i 13 år inom Trafikverket. Jag fungerar som bäst när jag får coacha mina självgående och pålitliga medarbetare, där jag stöttar dig i olika typer av frågor och beslut och jag är bra på att lösa olika typer av utmaningar. Jag brinner för personalpolitik och arbetar aktivt med detta i mitt ledarskap.
Övrig information
Placeringsort: Borlänge
Intervjuer planeras via Skype vecka 7 och 8.
Vi använder främst mail (från mejladress:
noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss!
I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet.
Arbetsprover kan komma att genomföras vid intervjutillfället.
Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid.
KvalifikationerVem är du?
Du är en relationsskapande person som trivs med att arbeta över flera kontaktytor och i nära samarbete med kollegor. Din kommunikationsförmåga är viktig och du har lätt för att anpassa din kommunikation till mottagaren. Vidare ser vi att du är kvalitetsmedveten och har förmåga att planera, organisera och prioritera arbete effektivt. Med din goda problemlösningsförmåga ser du vad som behöver göras och ligger gärna steget före.
För att lyckas med dessa uppgifter tror vi att du har:
Avslutad gymnasieutbildning med inriktning ekonomi, media- & kommunikation eller annan utbildning i kombination med relevant erfarenhet som vi bedömer som likvärdig
Erfarenhet av arbete med ekonomi, digital marknadsföring, administration eller liknande
Mycket goda kunskaper i svenska både i tal och skrift
Mycket goda kunskaper i MS Officepaketet bl a word, excel, outlook, powerpoint
Dokumenterad erfarenhet i digitala verktyg
Det är meriterande om du har:
Arbetat med ekonomiadministration, t.ex. kontering av fakturor i CDI, upplägg av uppdrag/arbetsorder i UNIT4
Erfarenhet av arbete i affärssystemen Proceedo, Sharepoint eller MS Project
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-02-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "13:2024:005".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Trafikverket (org.nr 202100-6297)
Kontakt Rekryterande chef
Åsa Strömberg
0101231454 Jobbnummer 8381199
Observera att sista ansökningsdag har passerat.