Vikarierande servicehandläggare, Södertälje
Skatteverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Södertälje,
Sundbyberg,
Stockholm,
Solna,
Sollentuna eller i
hela Sverige Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten driver servicekontor i samverkan. Verksamheten har en tydlig inriktning mot att erbjuda bättre samhällsservice och information till medborgare och företag.
Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på medborgare och företagares frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden.
Dina arbetsuppgifter som servicehandläggare
innebär att ge snabb och professionell service och information till privatpersoner och företag genom att svara på frågor.Du ger service och information på uppdrag av de tre samverkansmyndigheterna, i en öppen miljö, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad inför det personliga mötet. Det är viktigt att du har en öppen, lyssnande och förklarande attityd och lätt att kommunicera i tal och skrift. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund i samhället.
På servicekontoret i Södertälje är vi cirka 12 medarbetare och tillhör Skattekontoret i Södertälje. Vid behov kommer du även att arbeta på andra servicekontor i närområdet.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• som erbjuder god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper, exempelvis genom en högskoleutbildning om minst 120 p/180 hp inom ekonomi, juridik eller beteendevetenskap eller dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet
• har arbetat minst två år i ett serviceyrke där du har fått besvara frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök eller via telefon
• har goda kunskaper i informationssökning och digitala medier
• har mycket god förmåga att tala och skriva på svenska och engelska
• bemöter andra väl och har god servicekänsla
• har mycket god kommunikativ förmåga
• har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo
• är flexibel
• ser helheter, är utvecklingsorienterad och tänker nytt
• stödjer och samverkar.
Det är meriterande om du
tidigare arbetat som servicehandläggare, skattehandläggare vid Skatteupplysningen eller liknande. Det är även meriterande om du har erfarenhet av arbete i kundtjänst.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är ett vikariat t.o.m. 2013-10-30 med önskemål om tillträde snarast.
Välkommen med din ansökan till oss!
Har du frågor om arbetsuppgifterna kan du ringa sektionschef Niklas Åkerlund 010-5799713. Om du har frågor om rekryteringsprocessen kan du ringa HR-konsult Helene Hedin på telefon 010-5748297. Kontaktpersoner i fackliga frågor är Stefan Halvarsson SACO 010-5775122 och Magnus Söderkvist ST 010-5796084.
Vi vill ha din ansökan med CV märkt med diarienummer 131 206695-13/231 senast 2013-04-02. Bifoga inga betygskopior eller liknande till din ansökan, utan ta i stället med dem till en eventuell intervju.
Publiceringsdatum2013-03-22Arbetstider och omfattningEj specificerat , Ej specificerat , Tidsbegränsad anställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Personalenheten
17194 Solna
Jobbnummer 1502037
Observera att sista ansökningsdag har passerat.