Vikarierande nämndsekreterare

Åmåls kommun / Juristjobb / Åmål
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla juristjobb i Åmål, Säffle, Bengtsfors, Grums, Mellerud eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Åmåls kommun i Åmål

Kommunstyrelseförvaltningen söker

Vikarierande nämndsekreterare

Åmål vid Vänern är en av Västra Götalandsregionens äldsta städer och är en innerkuststad med cirka 12 500 åretruntboende och ökar i invånarantal. Staden präglas av ett variationsrikt och gynnsamt företagsklimat och har en väl utbyggd barnomsorg och skola med fokus på utveckling. Åmål beskrivs idag av många som en aktiv kulturstad med en rik tillgång på många aktiva idrottsföreningar bland annat inom golf, tennis, segling, hästsport och skidsport. Läs mer om Åmål på www.amal.se .

Anställningsvillkor
Vikariat 100 %. Tillträde snarast möjligt och till och med januari 2017.

Placering
Nämndsekteraren är placerad vid kanslienheten inom kommunstyrelseförvaltningen. Närmaste chef är kommunchefen.

Publiceringsdatum
2015-12-11

Dina arbetsuppgifter
Vi söker en vikarierande nämndsekreterare på grund av föräldraledighet. Du ska vilja bidra till att nå upp till Åmåls kommuns vision om att bli Sveriges mest gästvänliga stad.

I arbetsuppgifterna ingår:
• ärende- och protokollshantering för kommunala nämnder.
• att delta arbetet med att digitalisera och effektivisera nämndadministrationen
• utredningsarbete, information samt vid behov vara ersättare i reception, posthantering, diarieföring och visst valarbete.

Kvalifikationer
Vi har som krav att du har:
• högskoleexamen med samhällsvetenskaplig inriktning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska
• B-körkort

Meriter
Tidigare erfarenhet av nämndsekreterararbete eller av kommunal verksamhet är meriterande men inget krav.

Dina personliga egenskaper
Som person är du strukturerad, stresstålig och trivs med att arbeta så väl ensam som i grupp.
Du har god samarbetsförmåga samt är lyhörd och serviceinriktad. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.

Information lämnas av
Kanslichef Ida Rådman, telefon 0532-170 13
Vision, Marita Burman Linder, telefon 0532-173 52

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan i form av personligt brev och CV som ska vara inkommen senast söndagen 3 januari 2015. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Åmåls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via epost eller pappersformat. Detta sker antingen via länken ?Jobba hos oss? på Åmåls kommuns hemsida, www.amal.se , eller genom ?Klicka på denna länk för att göra din ansökan? på Platsbanken.

Löpande rekrytering kan komma att ske under ansökningstiden.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanbeder oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Körkortskrav
B
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-03
Ange följande referens när du ansöker: KS 2015/390
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kanslichef Ida Rådman 0532-170 13

Facklig kontakt
Vision Marita Burman Linder 0532 173 25

Företag
Åmåls kommun

Adress
Åmåls kommun
Box 62
66222 ÅMÅL

Kontorsadress
Kungsgatan 26

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2572990

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Åmåls kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Åmåls kommun: