Vikarierande behandlingssamordnare till Gylleby behandlingshem
Gylleby Behandlingshem / Behandlingsassistentjobb / Sunne
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla behandlingsassistentjobb i Sunne,
Munkfors,
Kil,
Torsby,
Hagfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Gylleby Behandlingshem i Sunne Vi erbjuder dig ett spännande och omväxlande arbete med engagerade medarbetare, korta beslutsvägar och goda möjligheter att påverka ditt arbete. På Gylleby arbetar vi långsiktigt för en effektiv och modern vård med kvalitet i fokus vilket ger oss förutsättningar att verkligen göra skillnad för personer med psykisk ohälsa och samsjuklighet. Vi har löpande kompetensutveckling i våra behandlingsmetoder.
Som vikarierande behandlingssamordnare ansvar du bland annat för att hantera placeringsförfrågningar, ansvara för att genomförandeplaner utarbetas tillsammans med medarbetare och klient, samt samverka externt med uppdragsgivaren, anhöriga och andra instanser som är centrala i behandlingen. Vi har totalt 5 st behandlingssamordnare på Gylleby och du har även ett arbetsledande ansvar i din arbetsgrupp.
Publiceringsdatum2019-01-09Övrig information• Anställningsform: Vikariat under graviditet och föräldraledighet, 100%
• Schemalagd arbetstid med arbete var 5:e helg samt 1 kvällspass varje vecka. Viss beredskapstjänst ingår också i tjänsten.
• Tillträde: Enligt överenskommelse.
• Individuell lönesättning
• Kollektivavtal finns
• Utdrag ur belastningsregistret kommer att efterfrågas
Vi söker dig som värdesätter möjligheten till nytänkande, förändring och påverkan och som känner ett stort engagemang för att göra skillnad för personer med psykisk funktionsnedsättning. För att komma till din bästa rätt hos oss behöver du vara självgående, initiativtagande, strukturerad och noggrann med en empatisk, prestigelös och trygg personlighet.
Genom ditt engagemang, professionella förhållningssätt och din kommunikativa förmåga skapar du goda relationer med boende, anhöriga och medarbetare. Vi lägger stor vikt vid dig som person, och för dig som känner igen dig i vår beskrivning och vårt sätt att jobba väntar en spännande möjlighet.
Du har eftergymnasial utbildning med inriktning mot psykiatri. Tjänsten är även aktuell för dig som är utbildad socionom, socialpedagog, beteendevetare eller har en likvärdig högskoleutbildning, alternativt behandlingsassistent/undersköterska med vidareutbildning inom området. Meriterande är om du har erfarenhet inom psykiatri, samsjuklighet och behandlingsverksamhet för målgruppen.
B-körkort är ett krav, likaså datavana.
På Gylleby känner vi ett stort engagemang för det samhälle vi lever i och vill medverka till ett bättre, tryggare och friskare liv.
Gylleby behandlingshem erbjuder behandling och omsorg för kvinnor och män över 21 år med psykisk ohälsa och samsjuklighet. På behandlingshemmet finns 40 vårdplatser fördelat på två enheter. Den mindre enheten har högre personaltäthet och är därmed anpassad för personer med ett större vårdbehov. De metoder som används i behandlingsarbetet i tillägg till medicinsk behandling är bland annat KBT, ESL, IPT-K, MRT, återfallsprevention och ADL-träning. Vår målsättning är att hjälpa till att ge varje person de individuella verktyg och strategier de behöver för att leva ett meningsfullt liv. Bland våra medarbetare finns olika kompetenser och bred erfarenhet av att arbeta med psykiska funktionsnedsättningar och samsjuklighet.
Varaktighet, arbetstid
Vikariat under graviditet och föräldraledighet med tidigast start under februari/mars.
ErsättningIndividuell lönesättning.
OB-ersättning samt ersättning för beredskap enligt kollektivavtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-02-17
Ange följande referens när du ansöker: Vik. behandlingssamordnare
KontaktKetil Lundbekk
ketil.lundbekk@aleris.se 0565-10230
Linda Svensson
linda.svensson@aleris.se 0565-10230
Catrin Larsson
catrin.larsson@aleris.se 0565-10230
FöretagGylleby Behandlingshem
AdressGylleby Behandlingshem
Gylleby 11
68691 Sunne
KontorsadressGylleby 11
Jobbnummer 4545324
Observera att sista ansökningsdag har passerat.