Vikariat - Tysktalande receptionist
Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB / Receptionistjobb / Stockholm
2014-12-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Vikariat - Tysktalande receptionist" (publicerad 2016-06-22) ⬅️
Visa alla receptionistjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB i Stockholm,
Huddinge,
Sollentuna,
Göteborg,
Malmö eller i
hela Sverige Till huvudkontoret i Stockholm söker vi nu en tysktalande receptionist. Receptionen bemannas av två personer. Tjänsten rapporterar till Receptionist Senior.
Tysk-Svenska Handelskammaren är sedan 1951 den naturliga tjänste- och serviceorganisationen för industri- och handelsförbindelser mellan Tyskland och Sverige. Tysk-Svenska Handelskammaren tillhör det globala nätet av tyska utlandshandelskammare, AHK, och är med 1 200 medlemsföretag och över 50 medarbetare den största utlandskammaren i Sverige. För mer information se
www.handelskammer.se .
Huvudsakliga ansvarsområden
Som receptionist är du den första kontaktpersonen som möter våra kunder vid besök, telefonsamtal eller mejl både på tyska och på svenska. På kundförfrågningar svarar du bl a med hjälp av internetsökningar, eller hänvisningar till sakkunniga inom Kammaren.
Du ansvarar för posthantering och administration av bud och försändelser. Du beställer kontorsmaterial och förbrukningsvaror. I samband med interna och externa event assisterar du med administrativt arbete, inköp och service. Vid stora event agerar du som konferensvärd/värdinna. Du tar hand om lokalfrågor dvs. kontorsinredning, städning, allmän service och bidrar i kontakterna med hyresvärden.
Utbildning/erfarenhet
Du behärskar tyska och svenska språket i både tal och skrift. Du har erfarenhet inom receptionsarbete eller servicebranschen. För att lyckas i rollen krävs att du har ett trevlig uppträdande, gillar att omges med människor, är serviceinriktad, självgående, flexibel och stresstålig.
Datakunskaper
Du är en van användare av MS Office (framförallt Outlook, Word, Excel och Powerpoint), internet och telefonväxlar.
Språkkunskaper
Du har goda kunskaper i tyska och svenska i både tal och skrift.
Publiceringsdatum2014-12-11Övrig informationTjänsten är ett vikariat på deltid 75 % under ca ett år med tillträde i april.
Skicka din ansökan senast den 16 januari till
ansokan@handelskammer.se . Vid frågor om tjänsten kontakta receptionen, tel .: 08-665 18 00 eller
catrin.warmedinger@handelskammer.se .
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Deltid
75 % vikariat ca 12 månader
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-01-16
Ange följande referens när du ansöker: Receptionist
Ansökan kan skickas till e-postadress:
ansokan@handelskammer.seFöretagTysk-Svenska Handelskammarens Service AB
AdressTysk-Svenska Handelskammarens Service AB
Box 27104
10252 STOCKHOLM
KontorsadressValhallavägen 185
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-6651800
Faxnummer: 08-6651804
E-postadress:
info@handelskammer.se Jobbnummer 2098738
Observera att sista ansökningsdag har passerat.