Vik. familjerättssekreterare till Familjerättsenheten
Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen / Administratörsjobb / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Sandviken,
Ovanåker,
Gävle,
Hofors,
Ockelbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen i Sandviken,
Gävle eller i
hela Sverige Alpin skidåkning, bad längs Storsjöns stränder och rekreationsområden i anrika bruksmiljöer. I Sandviken väntar ett rikt frilufts- och kulturliv i kombination med låga boende- och levnadskostnader. Allt i en internationell atmosfär kring den högteknologiska verkstadskoncernen Sandvik AB. Sandvikens Kommun arbetar för en bra livsmiljö för kommunens 37000 invånare samt att vara den goda arbetsplatsen för över 3000 anställda.
Individ- och familjeomsorgen i Sandvikens kommun ansvarar för omsorg och service, upplysningar, råd och stöd till utsatta barn och deras familjer, familjerättsliga frågor, vård och behandling till personer med missbruks- och beroendeproblematik, ekonomisk hjälp samt annat bistånd enligt socialtjänstlagen.
Verksamheten består av sju funktionsindelade enheter; Barn- och familj 0-12 år, Ungdom 13-19 år, Vuxen, Ekonomi, Familjerätt, Sandvikens familjecenter samt Boende för ensamkommande flyktingbarn. Utöver enheterna finns en central administrativ stab.
Familjerättsenheten i Sandvikens kommun är en liten enhet på sammanlagt 4 personer. Just nu är enheten inne i en spännande och rolig process där vi tillsammans hittar metoder och former för att utveckla vårt arbete och vår arbetsgrupp. Vi har tillgång till extern handledning.
Publiceringsdatum2014-10-09ArbetsuppgifterFamiljerättsenheten bistår enskilda och andra myndigheter i familjerättsliga frågor genom att bland annat:
• Erbjuda och genomföra samarbetssamtal med föräldrar, som i samband med eller efter separationen är oeniga om hur de ska lösa frågor kring vårdnad, boende eller umgänge för sina barn.
• Erbjuda föräldrar som är enig möjlighet att skriva juridiskt bindande avtal om vårdnad, boende och umgänge.
• Fastställa faderskap.
• Verkställa vårdnad, boende och umgängesutredningar efter remiss från tingsrätt.
• Genomföra medgivandeutredningar gällande adoption.
• Tillsammans med kommunens Familjebehandlingsenhet erbjuda stödgrupper för barn till separerade föräldrar.
KvalifikationerSocionomexamen, gärna med någon form av vidareutbildning inom relevant område.
Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom individ- och familjeomsorgen. Erfarenhet av samtal i olika former t.ex. barnsamtal.
Personliga egenskaper väger tungt i vår bedömning.
ÖVRIGT
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2015-01-12 , upphör: 2016-01-11 .
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-11-17
Ange följande referens när du ansöker: 115-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSara Ericsson, Enhetschef 026-24 13 40
sara.ericsson@sandviken.seFacklig kontaktAnna Janglund, SSR 026-24 14 19
anna.janglund@sandviken.seMarianne Andersson, VISION 026/24 18 79 el 24 15 59
marianne.andersson@sandviken.seFöretagSandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen
AdressSandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen
Odengatan 37
81180 SANDVIKEN
Kontorsadress81180 Sandviken
Jobbnummer 2025789
Observera att sista ansökningsdag har passerat.