Vi söker serviceinriktade och tekniskt kunniga butikssupportrar

Synoptik Sweden AB / Kundservicejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Synoptik Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Synoptik - Smarteyes Butikssupport erbjuder daglig support till våra ca. 350 butiker fördelade i Sverige och Danmark, genom att besvara frågor om våra produkter, processer, varuflöde, IT och mycket mer. Butikssupport är en del av vår Customer Service-avdelning. Avdelningen består av 3 team som betjänar både Synoptik och Smarteyes och tar hand om kundsupport och butikssupport för både danska och svenska kunder och butiker.

Just nu letar vi efter två svensktalande medarbetare som brinner för att dagligen göra en synlig skillnad genom att hjälpa våra butiker i Sverige och Danmark. Du har därför en önskan att arbeta med support genom att svara på både telefon- och skriftliga förfrågningar från våra butiker om våra produkter, abonnemang, system och processer.

Hur ser din vardag ut?

Som en del av Butikssupport hjälper vi alla till att lösa uppgifterna på bästa möjliga sätt. Uppgifterna kommer bland annat att vara:

* Besvara frågor om våra produkter
* Besvara frågor om leveranser, priser, beställningar, varuskapande, problem i butikssystemet, abonnemang, avbrott etc.
* Utföra vanliga servicetjänster för butikerna, inklusive speciella varubeställningar, korrigeringar av butiks- och kundorder samt systemkontroller.
* Skapa, uppdatera och publicera information/FAQ på vårt intranät för användning i butikerna, samt olika procedurbeskrivningar, riktlinjer, FAQ etc., som används internt inom avdelningen.
* Delta - i rollen som superanvändare av butikssystem - i den löpande underhållet och utvecklingen av våra butikssystem, inklusive deltagande i projekt, löpande systemtest, dokumentation, utarbetande av träningsmaterial och undervisning.
* Proaktivt komma med förslag för att förbättra butiks- och kundsupport samt kundresan både online och i butik.

Våra förväntningar på dig

Du har gärna erfarenhet från optikerbranschen och vill använda din kunskap för att hjälpa och besvara våra butikers frågor på bästa möjliga sätt. Du är en lagspelare som tar ansvar för dina uppgifter och kan arbeta självständigt och systematiskt. Du är flexibel när det gäller arbetsuppgifter och söker en tjänst där dialog och kontakt med butikerna är en stor del av vardagen. Dessutom är det en fördel om:

* Du är redo att lära dig nya saker. Vi erbjuder en gedigen utbildning och hoppas att du är redo att bli kunnig inom en mängd nya produkter och processer som vi arbetar med på Synoptik - Smarteyes.
* Du kan "le" i telefonen. Du kommer att ha en bred kontaktyta och prata med många olika människor under en dag.
* Du är bra på kommunikation - både på svenska och danska. 1/3 av våra butiker är danska, så det är viktigt att du lär dig att "prata" och förstå danska. Vi hjälper dig att bli kunnig inom det fackspråket.



Vi erbjuder dig

Beroende på din bostad kommer du antingen att bli placerad på vårt kontor i Stockholm eller i Herlev, nära Köpenhamn. Om du placeras på vårt svenska kontor kommer du att erbjudas ett svenskt kontrakt, och om kontoret är i Herlev kommer du att erbjudas ett danskt kontrakt. Efter onboardingperioden kommer det att finnas möjlighet till 1-2 dagar med hemarbete varje vecka.

Arbetstiderna är på heltid och fördelas måndag till fredag. Deltagande i butikssupportens vaktordning kan förväntas, till exempel när våra butiker har lagerstatus. Det innebär att du cirka 3-4 gånger per år behöver arbeta sent på eftermiddagen/kvällen. Du erbjuds ett tillägg för denna vakt.

Du blir en del av en spännande arbetsplats och ett dynamiskt team som varje dag hjälper och utvecklar varandra. Dessutom kan vi nämna:

* En position där du blir en del av ett erfaret team med god stämning och där du kan vara med och sätta din prägel.
* Ett ansvarsområde där det finns möjlighet att skapa synliga resultat i en marknadsledande och välorganiserad butikskedja.
* En välkomnande och avslappnad arbetsmiljö med kompetenta och hjälpsamma kollegor.
* Lön enligt dina kvalifikationer och prestationer.

Publiceringsdatum
2024-01-16

Tillträde
Vi behöver vår nya kollega från perioden 1. mars - 1. juni 2024 och förväntar oss att genomföra intervjuer löpande och fylla positionen när rätt kandidater dyker upp, så skicka snabbt din ansökan och CV via vårt rekryteringssystem. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Ytterligare information

Om du har några frågor om positionen kan du kontakta Nora Glømmi Heesche, chef för kundteam och butikssupport, på +45 3673 7665 eller ngr@synoptik.dk

Varmt välkommen med din ansökan! Då våra kollegor i Danmark ansvarar för rekryteringen ber vi dig skicka in din ansökan genom att KLICKA HÄR.

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-02-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Synoptik Sweden AB (org.nr 556607-7904)

Kontakt
Rekryteringsspecialist
Alexandra Koblet
aol@synoptik.se
076 101 34 61

Jobbnummer
8396896

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Synoptik Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Synoptik Sweden AB: