Vi söker nu flera 2nd line för spännade uppdrag
Dfind IT AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Dfind IT AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Järfälla eller i
hela Sverige 2nd/3rd line support
Som konsult hos Dfind IT har du fantastiska karriärmöjligheter. Vi erbjuder dig en stabil tillsvidareanställning med goda utvecklingsmöjligheter för dig som visar driv och intresse. Att jobba som konsult hos Dfind IT är ett utmärkt sätt att bygga på sitt CV med olika kompetenser inom IT. Vi jobbar med både stora som små kunder inom många olika branscher vilket gör att vi kan erbjuda våra konsulter spännande och varierade uppdrag på olika platser i Stockholm.
Om företaget:
Företaget är en av Sveriges ledande finansiella rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter. IT har sedan starten 2004 haft en betydande roll för koncernens utveckling och är mycket prioriterat område framgent. Idag sitter supporten i Sundsvall men ska plockas ned till Stockholm. Det finns även en person i Danmark som har hand om supporten för de ca 250 stycken Danska användarna. Totalt består IT avdelningen av 12 personer varav sex tillhör supporten och sex tillhör driften. I Stockholm finns teamleadern som du kommer jobba nära samt Driften som tillsammans levererar en central IT- infrastruktur till koncernens verksamheter..
Om uppdraget:
Din roll kommer primärt att vara inom Support som 2nd Line med möjlighet att hjälpa till på Drift. Arbetsuppgifterna kommer bli väldigt varierande då man dels behöver hjälpa till med vanliga supportärenden och dels får man jobba med förvaltning av tex Intune & SCCM samt dokumentation/utbildning. Man kommer också få bistå Drift med några av deras uppgifter samt vara en del av större projekt för att utveckla vår interna IT-miljö.Fördelningen på inkommande ärenden är ca 65% via mail/portalen och 35% via telefon.
Publiceringsdatum2018-10-25Profil• Självgående
• Driven
• Intresserad av att lära dig nya tekniker
Teknisk kompetens:
Kvalifikationer• Du har tidigare arbetet med administration av Office 365
• Du har erfarenhet av Azure AD
• Du ska ha erfarenhet av Powershell
• Du är van vid kunskapsöverföring till kollegor i form av utbildningar, guider och dokumentation.
• Du har arbetat i liknande roll under minst 3-5 år
Meriterande:
• Om du kan Danska i tal och skrift
• Du har tidigare arbetat med Intune
Bakgrund och erfarenhetsnivå:
• Du har minst 3-5 års erfarenhet av liknande roll
Ort: Stockholm
Uppdragsgivare: Dfind IT
Start: November
Så ansöker duVi ser fram emot din ansökan. Urval och intervjuer sker löpande, så ansök gärna så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta
Joanna.hansson@dfind.se [ mailto:
Joanna.hansson@dfind.se ] eller
dennis.wallerstrom@dfind.se [ mailto:
dennis.wallerstrom@dfind.se ]
Detta är ett konsultuppdrag, med möjlighet till anställning hos kunden på sikt.
Om Dfind IT
Dfind IT är ett rekryterings- och konsultföretaget som erbjuder en omväxlande karriär som konsult inom IT. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Hos oss har du möjlighet att utveckla din kompetens och bygga CV genom olika uppdrag hos våra kunder samtidigt som du får stöd och vägledning från din konsultchef. Dessutom erbjuder vi bland annat webbaserade IT-utbildningar och kompetensutvecklande seminarier. Självklart har vi också kollektivavtal och förmåner som försäkringar, friskvårdsbidrag, företagshälsovård och rabatt på träningskort. Välkommen till oss för en omväxlande och trygg karriär som IT-konsult
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-01-23
Ange följande referens när du ansöker: 201180765
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJoanna Hansson
FöretagDfind IT AB
AdressDfind IT AB
Regeringsgatan 65
10724 STOCKHOLM
KontorsadressRegeringsgatan 65, 10724 STOCKHOLM
Jobbnummer 4421921
Observera att sista ansökningsdag har passerat.