Vi söker nu en erfaren ekonom till Estrellas ekonomiavdelning

AB Söder & Co Consulting / Organisationsutvecklarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos AB Söder & Co Consulting i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2022-06-08

Om företaget
Estrella är ett av Sveriges mest kända varumärken. Estrella etablerades redan 1957 och var då först i Sverige med att producera och sälja snacks. Idag omsätter Estrella AB närmare 1,2 miljard kronor och har 210 anställda. Fabriken och huvudkontoret ligger i Angered utanför Göteborg och Agrocentret ligger i Kistinge utanför Halmstad. Vi tillverkar och säljer en mängd olika salta snacks så som chips, ostbågar, ringar, skruvar, nötter, popcorn, salta pinnar och dipmix. Vår strävan är att alltid tillverka de godaste snacksen, självklart med miljö och hälsa i fokus. - Varje dag ställer vi oss frågan; Finns det något godare?

Idag ägs Estrella av Intersnack Group, ett av Europas största snacksföretag. Intersnack Group är ett familjeägt företag som endast arbetar med snacks och satsar på att bygga starka lokala varumärken. www.estrella.se

Arbetsuppgifter
I rollen som ekonom kommer du att arbeta i ett team med ekonomichef och tre erfarna kollegor på ekonomiavdelningen. Tjänsten innefattar uppgifter inom leverantörreskontra, kundreskontra, momsrapportering och bokslutsarbete. Vidare kommer du att arbeta med manuella inbetalnings- och boksföringsorders samt med att skapa betalningsförslag och ha koll på vilka fakturor som betalas in och ut från Estrellas bankkonto och för att sedan kunna sammanställa det i Estrellas interna system. Du kommer även att vara delaktig i Project one som är ett projekt där Estrella implementerar ett nytt affärssystem som innefattar bl.a. inmatning och uppdatering av tabeller i det nya systemet.

Tjänsten är en projektanställning med start 1 augusti och sträcker sig 1,5 år med möjlighet till förlängning. Vi tror att du som söker har 3-4 års erfarenhet inom ekonomiarbete framförallt bokslut, momshantering, balans och resultaträkning. Arbetstiderna på ekonomiavdelning är i grunden kl.8-16:15, men du behöver kunna vara flexibel med arbetstiderna då det kan förekomma resor inom norden.

Tjänsten ingår i uthyrningsverksamheten hos Söder & Co. Det innebär att du kommer att vara anställd av Söder & Co men arbeta hos Estrella. För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Camilla Feldt.

Profil
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och arbetat 3-4 år på en ekonomiavdelning, meriterande om du har erfarenhet av liknande tjänst. Tjänsten kräver att du har goda ekonomikunskaper samt så behöver du kunna vara självgående i att utföra bokslut och momsrapportering och ha en god förståelse i system och flöden.

Du behöver behärska engelska mycket bra i både tal och skrift då det är koncern språket på företaget. Som person behöver du vara analytisk, noggrann, flexibel, ansvarsfull. Vidare ser vi att du är kommunikativ och har lätt för att samarbeta i grupp. Meriterande om du tidigare arbetat i affärssystemet M3.

Så ansöker du
Ansökningarna behandlas löpande så ansök gärna via vår hemsida redan idag, www.soderco.se. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Välkommen med din ansökan!

Om företaget
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1999. Vi skapar karriärmöjligheter för människor och kostnadseffektivitet för företag. Vi tror på långsiktiga relationer och arbetar därför engagerat med en lokal och personlig närhet till våra kunder, konsulter och kandidater.

Söder & Co ska bidra till ett inkluderande samhälle där människor utmanas, har framtidstro och känner sig delaktiga. Hos oss gör människor skillnad. Som anställd hos oss på Söder & Co arbetar du som konsult på uppdrag ute hos våra kunder. För oss är det av största vikt att du känner dig trygg i din anställning. Genom att vi är ett auktoriserat bemanningsföretag, ställer det krav på oss som arbetsgivare och det gör att du som konsult kan känna dig säker på att vi följer de kollektivavtal som är framförhandlade av parterna. Genom våra ledord långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende ser vi till att du blir en trygg och nöjd medarbetare. Välkommen att bli en av oss i vårt härliga Söder & Co-team.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-06-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
AB Söder & Co Consulting

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "6102".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
AB Söder & Co Consulting (org.nr 556684-3107), http://www.soderco.se/

Arbetsplats
Söder & Co Göteborg AB

Kontakt
Camilla Feldt
camilla.feldt@soderco.se

Jobbnummer
6724500

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från AB Söder & Co Consulting

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos AB Söder & Co Consulting: