Vi söker nu en ekonomiassistent med kunskaper i agresso!

ProfessionalConsulting / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos ProfessionalConsulting i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Huddinge eller i hela Sverige

Är du intresserad av miljöarbete och vill arbeta som ekonomiassistent/marknadsassistent inom återvinningsbranschen för att bidra till att källsorteringen i Stockholm utförs med god kvalitet? Då har vi arbetet för dig!
Förpacknings- och Tidningsinsamlingen (FTI) är ett företag i återvinningsbranschen. De erbjuder företag som importerar eller för in en vara, fyller en förpackning eller säljer en vara att samla in och återvinna deras förpackningar och tidningar. De tillhandahåller rikstäckande insamlingssystem där målet är att, på ett resurseffektivt sätt, erbjuda hushåll och verksamheter ett tydligt och enkelt system för insamling av förpackningar och tidningar och säkerställa att dessa återvinns till nytt material. De ägs av de fem materialbolagen Pressretur, Plastkretsen, MetallKretsen, Svensk GlasÅtervinning och Returkartong. I FTIs och Materialbolagens styrelser finns representanter från handeln, förpacknings- och tidningsindustrin samt olika branschorganisationer. Deras kontor finns på Södermalm i Stockholm, de är ca 45 anställda och omsätter cirka MSEK 600.

Under hösten,september - december, söker Svensk förpacknings- och tidningsinsamling en extra resurs då ordinarie personal kommer att arbeta i ett tidsbegränsat projekt. Vi söker därför dig som vill arbeta med att stötta såväl marknads- som ekonomiavdelningen i deras dagliga arbete. Din anställning är om 75 %. Du kommer att vara anställd av ProfessionalConsulting och arbeta som konsult hos Svensk förpacknings- och tidningsinsamling på deras kontor.

Dina arbetsuppgifter i rollen som marknadsassistent/ekonomiassistent kommer främst att bestå av följande:

• Kund och registervård
• Hantering av kundfrågor via mail (bland annat ge svar gällande insamlade volymer som fungerar som underlag för kundernas betalningar till FTI).
• Kundservice via telefon, exempelvis gällande fakturafrågor
• Hantera mailbox för fakturafrågor
• Avisering och fakturering
• Kund- och leverantörreskontra

Vi söker dig som har relevant utbildning. Gymnasiekompetens är ett krav. Vi söker dig som har tidigare erfarenhet från kundtjänst via telefon och mail. Du är van vid kontakt med kunder och leverantörer. Du har tidigare erfarenhet från kund- och leverantörreskontra och har du tidigare erfarenhet från att arbeta i Agresso är det mycket meriterande. Det är även meriterande om du har tidigare erfarenhet av avtalsfrågor i samband med fakturering samt vana vid att redovisa statistik/volym till kund. Som person är du tålmodig och trevlig i kundbemötande. Du är även duktig på att samarbeta med kollegor och kunder.
Vi på ProfessionalConsulting är experter på unga akademiker och vet hur värdefullt det är för dig som student att jobba extra under studietiden. Det är ett ypperligt tillfälle att dryga ut kassan men också en nyttig erfarenhet och möjlighet att få en fot in i näringslivet. ProfessionalConsulting är en del av Meet your future Group. Hitta din framtid på www.professionalconsulting.se redan idag!

Publiceringsdatum
2014-07-31

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 3-6 mån

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-08-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
ProfessionalConsulting

Adress
ProfessionalConsulting
Sveavägen 168
11346 Stockholm

Kontorsadress
ProfessionalConsulting

Jobbnummer
1949446

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från ProfessionalConsulting

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos ProfessionalConsulting: