Vi söker medicinsk sekreterare till Medicinkliniken Ljungby
Region Kronoberg / Administratörsjobb / Ljungby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Ljungby,
Älmhult,
Hylte,
Alvesta,
Värnamo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Kronoberg i Ljungby,
Alvesta,
Markaryd,
Växjö,
Tingsryd eller i
hela Sverige I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".
Ljungby lasarett är ett länsdelssjukhus. Vi har korta beslutsvägar vilket är en av det lilla sjukhusets stora fördelar. Trots vår storlek har vi de flesta kliniker och specialiteter representerade, dessutom med akutsjukvård dygnets alla timmar.
Medicinkliniken i Ljungby består av två vårdavdelningar, mottagningar, fysiologiskt laboratorium, dialys och medicinsk dagsjukvård. Kliniken har ca 140 anställda.
Vi sekreterare som arbetar för Medicinkliniken ingår i en gemensam vårdadministration inom Medicin- och akutcentrum. Inom den gemensamma vårdadministrationen är vi ca 70 medarbetare.
Nu söker vi dig som vill arbeta som medicinsk sekreterare hos oss. Placering kommer att vara på medicinavdelning 3. Du kommer ha ett nära samarbete med övriga yrkesgrupper inom verksamheten. Tillsammans med sekretargruppens åtta engagerade medarbetare kommer du att bli en värdefull spelare i vårt team. Vi är ett härligt gäng som trivs och har roligt på jobbet vilket vi hoppas att du också vill ha!
Publiceringsdatum2016-10-20ArbetsuppgifterVarierande vårdadministrativa arbetsuppgifter med fokus på journalskrivning. Du kommer att vara en viktig del i det administrativa kring patienten. På medicinkliniken strävar vi efter att arbeta för att rätt kompetens används och har ambitionen att utveckla detta ytterligare framöver. Detta ger goda möjligheter för rätt person att vara med och utforma arbetsinnehållet på olika sätt.
KvalifikationerDu som söker är utbildad läkarsekreterare eller medicinsk sekreterare. Du får gärna ha erfarenhet från arbete på vårdavdelning men det är inget krav.
Vi vill att du ska älska att skriva journaler och att du ska känna stolthet för ditt yrke. Som person ska du vara noggrann, kunna planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. För att trivas med arbetet ser vi att det är bra om du är flexibel i både tanke och handling samt har en hög servicekänsla. Att du är rätt person i vår grupp är viktigt för oss och vi söker en kollega som ser det som självklart att bidra till en bra arbetsmiljö genom en positiv inställning. Vi vill också att du ska ha en god samarbetsförmåga.
Kan detta vara något för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan! Relevant godkänd utbildning.
ÖVRIGT
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Om du har frågor om registreringen av din ansökan, kontakta Offentliga jobbs telefonsupport på tel 0771-101029
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2017-02-01 Eller enligt överenskommelse. .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-11-13
Ange följande referens när du ansöker: MEC 73/16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktIsabell Nord, Avdelningschef 0372-58 53 71
Sara Svensson, HR-specialist 0470-58 70 24
sara.el.svensson@kronoberg.seFacklig kontaktKarin Johansson, Medicinsk sekreterare 0372- 58 53 11
FöretagRegion Kronoberg
AdressRegion Kronoberg
Nygatan 20
35188 VÄXJÖ
KontorsadressNygatan 20 35188 VÄXJÖ
Jobbnummer 3116786
Observera att sista ansökningsdag har passerat.