Vi söker en samordnare till kvalitetssäkring och rapportering till uppföljn
Statens Jordbruksverk / Administratörsjobb / Jönköping
2025-01-24
Visa alla administratörsjobb i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Statens Jordbruksverk i Jönköping,
Vaggeryd,
Falköping,
Värnamo,
Tibro eller i
hela Sverige Jordbruksverket finns för att främja en ökad och hållbar matproduktion och god djurvälfärd i hela Sverige. Vi bidrar till en levande landsbygd. Hos oss arbetar cirka 1850 personer. Huvudkontoret ligger i Jönköping men vi har även stor regional verksamhet.
Vi arbetar aktivt för att våra medarbetare ska vara hållbara och trivas på jobbet! Vi investerar långsiktigt i våra medarbetare och vill att de utvecklas tillsammans med oss! Vi erbjuder en god arbetsmiljö med generösa förmåner med upp till 35 semesterdagar, friskvårdsbidrag samt friskvårdstid. I en stor del av våra anställningar erbjuder vi en flexibel arbetstid, möjlighet att jobba mobilt och arbeta delar av arbetstiden på distans.
Läs mer om hur det är att arbeta på Jordbruksverket på vår webbplats:
www.jordbruksverket.se/jobbahososs På Projekt- och investeringsstödsavdelningen handlägger vi främst ansökningar för EU-projekt, vars mål är att utveckla Sveriges landsbygds- och jordbrukssektor. Från och med 2025 kommer vår avdelning även att hantera nya investeringsstöd som endast har svensk finansiering.
Publiceringsdatum2025-01-24ArbetsuppgifterVi söker en samordnare som vill vara en del av vårat uppföljningsteam på projekt- och investeringsstödsavdelningen. Har du erfarenhet av samordning, är en fena på problemlösning, gillar att arbeta strukturerat med uppföljning och har en god kommunikativ förmåga då kan du vara rätt person för det här jobbet!
På uppföljnings- och kontrollenheten är vi 14 medarbetare som är uppdelade i två team. Utöver uppföljningsteamet arbetar enheten även med kontroll på plats före och efter utbetalning inom EU-stöden gällande projekt- och investeringsstöd inom strategisk plan, marknadsstöd, skolprogram och havs-, fiskeri- och vattenbruksprogrammet.
I rollen som samordnare arbetar du i ett team vars uppgifter består av bland annat rapportering, framtagande av prognoser, målstyrning, kvalitetssäkring av leaderområden, kontroll av utbetalningsverifikationer, hantering av licenser m.m.
Dina huvuduppgifter kommer att vara att tillsammans med medarbetare i teamet arbeta med kvalitetssäkring av leaderområden och rapporteringar:
• Granska årsberättelser från leaderkontor och handlägga stadgeändringar
• Kvalitetssäkra och följa upp genomförandet i leaderområden genom tillsyn av leaderkontor.
• Delta i och samordna arbetet med rapporter, prognoser och produktionsplanering
Du behöver dagligen ha ett nära samarbete med kollegor, både inom teamet och på andra enheter och avdelningar. Du kommer också ha externa kontaktytor som exempelvis leaderkontoren. Vi kombinerar digitala arbetssätt med fysiska möten för att lösa våra uppgifter effektivt.
KvalifikationerVi söker dig som har erfarenhet av samordning eller ärendehandläggning inom offentlig sektor. Du har relevant akademisk utbildning, exempelvis inom ekonomi, statistik, agronomi eller samhällsvetenskap, alternativt har du förvärvat motsvarande kompetens av samordning eller ärendehandläggning genom arbetslivserfarenhet.
Vårt arbetsspråk är svenska, så du behöver kunna uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift.
Då resor kan förekomma i tjänsten behöver du ha körkort.
Det är meriterande om du har:
• erfarenhet av prognosarbete, rapportering, produktionsplanering eller liknande uppgift
• god förmåga att bearbeta och analysera data i excel
• arbetat med lokalt ledd utveckling
• kännedom om EU-stöd och kunskap om stöd till landsbygdsutveckling, fiskenäring och/eller marknadsstöd
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Samordnartjänsten är för dig som är självgående och har förmåga att göra egna prioriteringar samtidigt som du har god kommunikationsförmåga och inger förtroende i dialogen med kunder och kollegor. Du har ett strukturerat arbetssätt, planerar och slutför det som påbörjats samt är noggrann och kvalitetsmedveten. Enheten hanterar uppgifter där alternativ och/eller metod inte alltid är givna, vilket ställer krav på flexibilitet och förmåga att tänka nytt och snabbt hitta lösningar på uppkomna problem.
Det är självklart för dig att samarbeta för att lösa uppgiften tillsammans med dina kollegor och du anser att en positiv attityd är en självklarhet på arbetsplatsen.
Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Placeringsort är Jönköping. Möjlighet finns att teckna överenskommelse om distansarbete, viss del av arbetstiden.
Anställningsformen är en tidsbegränsad anställning t.o.m. 2025-12-31.
I denna rekrytering sker löpande urval, så du kan bli kontaktad innan ansökningstiden är slut. Vi planerar genomföra korta digitala intervjuer och längre intervjuer på plats i Jönköping.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi vill därför inte bli kontaktade av annonsförsäljare eller rekryteringsföretag.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-02-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2.4.6-01363/2025".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Statens Jordbruksverk (org.nr 202100-4151)
Arbetsplats Jordbruksverket, Projekt- och investeringsstödsavdelningen
Kontakt Enhetschef
Martina Gunnmo
Martina.Gunnmo@jordbruksverket.se 036-15 60 98 Jobbnummer 9124937