Vi söker en redovisningsekonom som vill har en bredare roll och
Jura Sweden AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jura Sweden AB i Stockholm,
Göteborg eller i
hela Sverige Vi söker en ny medarbetare på vårt kontor i Stockholm, Hammarby Sjöstad, heltid (40 tim./ vecka) med rollen Head of Business Administration
Som Head of Business Administration skapar och upprätthåller du rutiner och bära ansvar för drift av administrations- och ekonomiavdelning. Hands on, utföra och hantera/bearbeta egna arbetsuppgifter samt vägleda kollegor är en stor del i tjänsten. Du är ansvarig för månadsavstämningar samt bokslut och rapporteringar till huvudkontoret.
I avdelningen du ansvarar för arbetar idagsläget 2 personer och uppgifterna är en mix ut av ekonomi och controlling samt allt som ingår i administration med orderhantering, inköp, lager, hygien i affärssytem och mycket mer.
Dina uppgifter:
Ansvar för drift av administrations- och ekonomiavdelning
övergripande ansvar för löpande redovisning, bokföring
månads-och årsbokslut samt avstämningar och deklarationer
kreditkontroll och likviditetsplanering
rapportering till HQ och ledningen (mellanchefer)
en del i budget och prognosarbete
utvecklings- och effektiviseringsprojekt i affärssystemet
bearbetning samt synkning av inköpsorder, forecast, lagerstatus
kontaktperson för kollegor, kunder, myndigheter och företag
Dina färdigheter:
minst 5 års erfarenhet från ekonomi och administration helst från distributionsbolag
siffersinne och marknadsorienterad
strukturerad och engagerad med hög, professionell arbetsmoral
mycket noggrann och bra på att uttrycka dig i tal och skrift
en bra teamspelare och ledare
Din akademiska profil:
relevant högskolutbildning och minst 5-10 års arbetslivserfarenhet inom ekonomi och administration
mycket goda kunskaper inom kalkylprogram såsom Excel samt övriga Microsoft program
kunskap inom Microsoft Dynamics Navision eller Business Central är en fördel
mycket kompentent i att uttrycka dig i tal och skrift samt i PPT, Excel och Word
Detta är vad som väntar dig:
modern, generös och spännande arbetsmiljö
en stabil och stark organisation
högkvalitativ kontors- och arbetsplatsutrustning
en värld full av passion, smak och upplevelse tillsammans med försäljning
JURA är innovationsledande och marknadsledande i världen när det gäller hightech-kaffemaskiner i premium-segmentet för användning i hushållet, på kontor och restaurang. Varumärkets helautomatiska kaffemaskiner utmärker sig genom ultimat kaffekvalitet, utmärkt design och enklast möjliga handhavande. JURA Sweden AB är ett dotterbolag till det schweiziska moderbolaget JURA Elektroapparate AG och är ansvarigt för all distribution, försäljning och service i Sverige och Norge.
Företaget präglas av en tydligt formulerad strategi, stolthet och ett fokuserat engagemang hos sina anställda där alla bidrar aktivt till ett positivt resultat. För mer information, besök jura.com
Är du vår nästa medarbetare?
Vi jobbar med produkter som är utformade för att ge njutning på högsta nivå. Om det låter som ett jobb för dig vänligen skicka in din ansökan med information om dig (Ansökan, CV) samt tidigast möjliga startdatum eller din uppsägningstid.
Publiceringsdatum2022-02-08Kontaktuppgifter för detta jobbHar du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Daniela W Gustavsson, HR ansvarig, på 08 46 26 400 eller via epost
jobb-se@jura.com. Intervjuer och urval sker löpande.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-03-10
AdressJura Sweden AB
HAMMARBY KAJ 14
12030 STOCKHOLM
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Business Admin".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Jura Sweden AB (org.nr 556762-7657)
Hammarby Kaj 14 (
visa karta)
120 30 STOCKHOLM
Ansökan E-post:
jobb-se@jura.com Arbetsplats Jura Sweden AB
Kontakt HR ansvarig
Daniela Gustavsson
daniela.gustavsson@jura.com +46705905902 Jobbnummer 6322255
Observera att sista ansökningsdag har passerat.