Vi söker en medicinskt ansvarig sjuksköterska (MAS) med verksamhetsutveckli

Lekebergs kommun, Socialförvaltningen / Sjuksköterskejobb / Lekeberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjuksköterskejobb i Lekeberg, Karlskoga, Degerfors, Hallsberg, Storfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lekebergs kommun, Socialförvaltningen i Lekeberg

Unga, expansiva Lekeberg är en kommun med framtidspotential!
Lekebergs kommun vill vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetarskap och ledarskap präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter. Vi strävar emot att vara en effektiv, hållbar och trygg kommun för våra kommuninvånare och medarbetare.
Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar! Vill du vara med på resan? Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se

Socialförvaltningen bedriver en bred verksamhet inom äldreomsorg, funktionshinderområdet, hälso- och sjukvård samt individ- och familjeomsorg. Vi har för närvarande ca 250 medarbetare.
Vill du arbeta inom vår förvaltning så är du i en organisation där vi sätter människors behov av stöd i centrum. Ett bra bemötande och ett professionellt förhållningssätt till våra brukare är ett ledord för kvalitet inom vårt arbete. Vi arbetar utifrån ett synsätt där vi i alla led fokuserar på att de resurser och förmågor som finns hos varje människa ska tillvaratas. Vi uppmuntrar till delaktighet och eftersträvar alltid ett gott bemötande med respekt för den personliga integriteten.

Publiceringsdatum
2023-03-24

Arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill arbeta som medicinskt ansvarig sjuksköterska (MAS) i kombination med verksamhetsutvecklingsfrågor. I rollen som MAS kommer du att ha en central och viktig roll i kommunens arbete med hälso- och sjukvårdsfrågor. Som verksamhetsutvecklare får du en stor variation av arbetsuppgifter och du arbetar främst på uppdrag av, och i nära samverkan med chefer och övriga i stabsstödet inom Socialförvaltningen. Du kommer få ansvar för att utveckla vårt verksamhetssystem Lifecare tillsammans med verksamhetscontroller. Som verksamhetsutvecklare kommer arbetsuppgifterna sträcka sig över HSL, SoL och LSS-området.

I arbetet ingår bland annat att:
• ansvara för patientsäkerheten enligt gällande lagar och författningar
• granska och följa upp verksamheterna utifrån gällande lagkrav och på uppdrag av förvaltningschef för Socialförvaltningen samt föreslå förbättringsåtgärder utifrån identifierade brister
• analysera patientsäkerhetsarbetet och omsätta resultatet i verksamheten för att förbättra patientsäkerheten
• informera om lagar och riktlinjer samt utvecklingen inom patientsäkerhetsområdet
• arbeta med verksamhetsutveckling.

Du ingår i nätverk på lokal och regional nivå där du samverkar med andra MAS:ar och olika aktörer inom hälso- och sjukvården. Du är en del av förvaltningens stab samt ledningsgrupp.

Kvalifikationer
Du som söker ska:
• vara legitimerad sjuksköterska med flerårig erfarenhet
• ha B-körkort, samt kan/får köra bil
• vara väl förtrogen med lagstiftningen inom hälso- och sjukvården
• har en god administrativ och strukturell förmåga.

Det är meriterande om du har:
• erfarenhet från utvecklings-, utrednings- och förändringsarbete
• erfarenhet från MAS-rollen eller om du haft tjänstgöring i en ledande ställning som exempelvis chef, projektledare eller samordnare.

Som medarbetare är du initiativtagande och har förmåga till självständigt ställningstagande och har mod att agera efter egen bedömning. Vi söker dig som gillar en ledande roll och är målmedveten med ett gott sinne för planering. Arbetet sker i samverkan med förvaltningen och det är därför viktigt att du har en god samarbets- och samverkansförmåga. Du arbetar systematiskt och metodiskt med ett driv att kvalitetsutveckla verksamheten. Du har ett intresse och erfarenhet av att utveckla och förbättra arbetsmetoder och processer inom aktuellt område. Som person har du en helhetssyn, tar hänsyn till flera perspektiv och har god förmåga att göra korrekta avvägningar, med avseende på kommunens bästa. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och att arbeta digitalt är en förutsättning. Att ha ett professionellt förhållningssätt är självklart viktigt i vårt arbete. Likväl som god kommunikation och flexibilitet.
För att lyckas i rollen har du en personlig mognad och vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet för den här rollen.

ÖVRIGT
Lekebergs kommun består bl.a. av centralorten Fjugesta och tätorterna Mullhyttan och Hidinge/Lanna. Med korta avstånd, goda kommunikationer och kommunens strategiska placering är det enkelt att ta del av både landsbygd och stad. Här finns attraktivt boende, ett rikt kultur- och fritidsliv och ett bra företagsklimat.

Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan.
Vissa tjänster är säkerhetsklassade, därför kan även en säkerhetsskyddsintervju komma att bli aktuell i rekryteringsprocessen.

Intervjuer sker fortlöpande för denna tjänst.

Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-04-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1201811".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lekebergs kommun (org.nr 212000-2981)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Lekebergs kommun, Socialförvaltningen

Kontakt
tf. Förvaltningschef
Marie Casco
0585-482 80

Jobbnummer
7582493

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lekebergs kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lekebergs kommun, Socialförvaltningen: