Vi söker en engagerad helpdesktekniker till spännande myndighet
Bemannia Kontor / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bemannia Kontor i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Har du erfarenhet inom helpsdesk och trivs i rollen? Är du dessutom engagerad och noggrann kan detta vara ett uppdrag för dig? Tjänsten förväntas starta i slutet av februari och pågå i ett år med chans till förlängning. Välkommen med din ansökan!
Om uppdraget:
Kunden är en statlig myndighet med uppgift att övervaka finansmarknaden. Kunden verkar för ett stabilt finansiellt system och ett gott konsumentskydd samt utvecklar regler och kontrollerar att företagen följer dem.
Uppdraget är med start 25 februari och förväntas pågå i ett år med chans till förlängning. Omfattningen är heltid och tjänsten är placerad i Stockholm.
Publiceringsdatum2019-01-23ArbetsuppgifterI ditt arbete kommer du att se till att all IT-utrustning fungerar samt tillhandahålla servicestöd mot användare avseende hård- och mjukvara. Du kommer att administrera IT-miljöer, till exempel användarkonton, behörigheter och utskriftsköer. Dessutom kommer du att ge rådgivning via telefon samt instruera användare i hur de ska arbeta med olika program.
Kvalifikationer• Högskoleutbildning inom IT och 3 års arbetslivserfarenhet eller gymnasieexamen och 5 års arbetslivserfarenhet
• Goda kunskaper inom: datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation, och informationssystem
• Goda kunskaper i MS Office och Microsoft klientoperationssystem (Windows 7/10)
• Ärendehanteringssystem
• Applikationer
• Kontohantering i Active Directory, smarta mobiler och klienthårdvara
• Grundläggande kunskaper om kontohantering i MS Exchange och Skype for business
• Avancerad felsökning av klientrelaterade fel
• God svenska och engelska i tal och skrift
• Erfarenhet av arbete i servicedesk onsite med användarkontakt
• Meriterande om du har kunskap och erfarenhet om MS, SCCM och Powershell
Vad vi erbjuder dig:
Som konsult via oss på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan:
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Linda Solini på e-postadress:
linda.solini@bemannia.se. Ange annonstiteln för den tjänst som din fråga berör i ämnesraden i ditt mail.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på
jobb@bemannia.se alternativt 08-84 53 00.
Alla våra lediga tjänster finner du här:
www.bemannia.se/lediga-jobb/ Registrera ditt CV här:
www.bemannia.se/registrera-ditt-cv/ Då finns du med i vår databas även för framtida rekryteringar.
Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.
Välkommen till Bemannia - Rätt person direkt!
www.bemannia.se www.facebook.com/bemanniaVaraktighet, arbetstid
Heltid Ca 1 år
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-01-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLinda Solini
FöretagBemannia Kontor
AdressBemannia Kontor
Sveavägen 155
11346 Stockholm
KontorsadressSveavägen 155 11346 Stockholm
Jobbnummer 4572345
Observera att sista ansökningsdag har passerat.