Vi söker en Assisterande HVK-koordinator till Tillberga (Västerås)
Devotum AB / Backofficejobb / Västerås
2025-10-10
Visa alla backofficejobb i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Eskilstuna,
Enköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Devotum AB i Västerås,
Hallstahammar,
Eskilstuna,
Strängnäs,
Uppsala eller i
hela Sverige För vår kunds räkning söker vi just nu en Assisterande HVK-koordinator inom spårfordon till Stockholm. Uppdraget är på deltid och förväntas starta 2025-11-10 och pågå till och med 2026-06-26.
Om uppdraget Bolaget ägs av tjugo regioner i Sverige och har i uppdrag att anskaffa, finansiera, förvalta och hyra ut spårfordon för regional järnvägstrafik åt sina ägare. Syftet är att optimera fordonskostnaderna och säkerställa hög kvalitet och kompetens inom anskaffning, förvaltning och underhåll. Medarbetarna arbetar utifrån värderingarna prestigelöshet, ömsesidig respekt, transparens, gemenskap och ansvar.
Mottaga och registrera beställningar av högkostnadskomponenter (HVK)Interagera med beställare av HVK för att stämma av behov och leveranser Följa upp beställningar och avsluta dem i systemet. Kontrollera att HVK i de administrativa systemen har korrekt angiven status och korrekt angiven placering Bistå vid tulladministration Stötta ordinarie HVK koordinator med administrativa uppgifter Stationeringsort är Tillberga utanför Västerås. Resor till Stockholm och Eskilstuna kan förekomma.
Övrigt: Start: 2025-11-10 Slut: 2026-06-26 med möjlighet till förlängning Omfattning: Deltid Placering: Tillberga Bakgrundskontroll: Kan förekomma Anställningsform: Anställd hos Devotum då kunden inte godkänner underleverantörer i denna process.
Om dig Vi söker dig som uppfyller nedan obligatoriska krav:
Erfarenhet av administrativt och koordinerande arbete i 3 år
Mycket god vana i Microsoft Excel och Word
God svenska och engelska i tal och skrift
Det är meriterande om du även uppfyller följande krav:
Erfarenhet av arbete med spårfordon och tillhörande komponenter
Erfarenhet av administration av logistiska flöden
Erfarenhet av Public 360 Erfarenhet av tullhantering Erfarenhet av FORD-systemet
Önskade personliga egenskaper:
Mycket gott ordningssinne
Noggrann Strukturerad
Metodisk
Självgående
God social förmåga
God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift Ansökan Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning är en del av processen.
Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till ansvarig Konsultchef Ferri Ghaderi 070-499 38 00 eller
ferri.ghaderi@devotum.se Känn dig trygg som konsult hos Devotum Hos oss är varje konsult viktig och våra konsultchefer finns alltid till hands för att ge dig den support och vägledning du behöver under hela uppdragsperioden.
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-10-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Devotum AB (org.nr 556685-9293),
http://www.devotum.se Arbetsplats Devotum
Kontakt Farzaneh Ghaderi
ferri.ghaderi@devotum.se Jobbnummer 9551342