Vi söker en administratör till vårt kontor i Luleå
Arbetsmiljöverket (Av) / Administratörsjobb / Luleå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Luleå,
Boden,
Piteå,
Kalix,
Älvsbyn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Arbetsmiljöverket (Av) i Luleå,
Umeå,
Sundsvall,
Östersund,
Falun eller i
hela Sverige På Arbetsmiljöverket jobbar vi tillsammans för att ingen ska bli sjuk, skadas eller dö av jobbet. Därför hjälper vi arbetsgivare att uppfylla de krav som finns och informerar om hur arbetsmiljöarbetet blir en naturlig del av vardagen. Med arbetsmiljölagen som grund tar vi fram regler, inspekterar arbetsplatser och sprider kunskap om arbetsmiljöfrågor. Vill du använda ditt engagemang, ditt mod och din kompetens för att göra skillnad i våra livsavgörande frågor? Då är vi nyfikna på att få veta mer om dig.
Ditt nya jobb
I rollen som administratör stödjer du främst avdelningen för inspektion, region Nord, men kan göra arbetsuppgifter åt andra enheter inom Arbetsmiljöverket.
Arbetsuppgifterna i rollen som administratör är av väldigt skiftande karaktär och mer eller mindre kvalificerade. Som administratör arbetar man helt självständigt. Du har många interna och externa kontakter, vilket innebär att du är ett ansikte utåt för regionen, avdelningen och myndigheten.
Arbetet innebär också att du är lokalt IT- och användarstöd kopplat till den teknik och de verksamhetssystem som vi arbetar i. Du kommer även att hantera lokalfrågor för det kontor som du arbetar på. Det kan till exempel innebära att ha kontakt med leverantörer av varor och tjänster och hantering av leveranser, brandskydd och fastighetsfrågor kopplade till kontoret.
Publiceringsdatum2024-03-12BakgrundRollen kräver att du har:
• Utbildning motsvarande minst tre års studier på gymnasienivå
• Minst tre års erfarenhet av att arbeta med administrativa uppgifter i offentlig förvaltning
• Goda kunskaper om ärende- och dokumenthantering
• Mycket goda kunskaper i och erfarenhet av att arbeta i olika verksamhetssystem t.ex. för ärendehantering samt i Officepaketet
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
Det är meriterande om du även har:
• Erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter vid statlig myndighet
• Erfarenhet av digitala arbetssätt och system så t ex Public, Proceedo, Primula och Unit4/Agresso
• Erfarenhet av arbete som till stor del bestått av liknande arbetsuppgifter som i denna tjänst
Som person ser vi att du kommer att trivas och lyckas i rollen om du strukturerad och noggrann samt serviceinriktad och initiativtagande. Du behöver kunna leda dig själv och se vad som behöver göras och agera därefter. I rollen krävs vidare att du har en god förmåga att prioritera och hantera flera parallella processer. Du behöver även ha en hög samarbetsförmåga och ett lösningsinriktat arbetssätt.
Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vad vi erbjuder dig
Vi är ett tight team på sektionen i Luleå som består av 9 kunniga och engagerade arbetsmiljöinspektörer och en chef. Som administratör ingår du i en grupp om fem administratörer som är placerade på de övriga kontoren i regionen, du är ensam administratör i Luleå. När en kollega nu går vidare till nya utmaningar vill vi fylla på med ytterligare en positiv och engagerad kollega.
Anställningen är en tillsvidareanställning, på heltid och är för närvarande placerad på vårt kontor i Luleå. Vi tillämpar individuell lönesättning och provanställning på sex månader.
Vi har ett hybridarbetssätt som innebär att vi på våra kontor både har aktivitetsbaserade och fasta arbetsplatser. Vi strävar efter att alla medarbetare ska ha en hållbar arbetsmiljö och en balans mellan jobb och fritid. Därför har vi flexibla arbetstider eller tillämpar en förtroendearbetstid och ger möjlighet till distansarbete. Mer om oss och våra förmåner finner du på av.se/om-oss/Jobba-hos-oss/vara-formaner-och-villkor.
Så rekryterar vi
Vi kommer att använda oss av kompetensbaserad rekrytering, både för att kvalitetssäkra rekryteringen och motverka diskriminering. Därför ber vi dig att svara på ett antal urvalsfrågor när du registrerar din ansökan och bifogar ditt cv. Intervjuer sker från vecka 15.
Vi tycker att det är viktigt att även du får göra din bedömning av oss. Därför välkomnar vi frågor före såväl som under rekryteringsprocessen. Fackliga kontaktpersoner är Adam Jansson för Saco, Marita Jonsson för ST samt Jenny Bengtsson för Seko. Samtliga nås via Arbetsmiljöverkets växel: 010-730 90 00.
Välkommen med din ansökan senast den 2024-04-03!
Ersättning Fast månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-04-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Arbetsmiljöverket (Av) (org.nr 202100-2148),
https://www.av.se/ Arbetsplats Arbetsmiljöverket
Kontakt Sektionschef
Nadja Lukin
nadja.lukin@av.se 0107309000 Jobbnummer 8533353
Observera att sista ansökningsdag har passerat.