Vi söker en administratör till Göteborgs placerings- och inköpsf

Göteborgs kommun / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg, Härryda, Tjörn, Alingsås, Uddevalla eller i hela Sverige

Socialförvaltningen Sydväst är en av fyra socialförvaltningar i Göteborgs Stad med runt 900 medarbetare. I stadsområdet Sydväst bor cirka 120 000 invånare och området stäcker sig från Billdal till Högsbohöjd och till södra skärgården. Förvaltningens uppdrag är att barn, unga och vuxna ska kunna leva ett tryggt och självständigt liv och att barn och unga har en rik fritid. Förvaltningen jobbar också för att stötta personer i hemlöshet till ett varaktigt boende. Genom samverkan med civilsamhälle, lokalt näringsliv och andra aktörer ska vi öka folkhälsan och tryggheten i området.

I socialförvaltningen Sydväst vill vi ta tillvara på engagemanget hos alla medarbetare. Hos oss kan du påverka både ditt eget jobb och andras liv.


Publiceringsdatum
2022-05-13

Arbetsuppgifter
Sedan årsskiftet 2017/2018 finns det i Göteborg, en samlad placerings och inköpsfunktion, SPINK, för Individ och familjeomsorg samt funktionshinder, IFO-FH. Avdelningen tillhör organisatoriskt Socialförvaltningen sydväst, men arbetar på uppdrag av alla 4 socialförvaltningar samt förvaltningen för funktionsstöd i Göteborg. Arbetsplatsen finns på Stora Badhusgatan i centrala Göteborg.

SPINK erbjuder placeringsstöd till stadsdelarna i individärenden och samordnar uppföljningen av leverantörer. En viktig uppgift är att driva utvecklingen av professionell inköpskompetens i sektor IFO-FH.
Ett av målen är att erbjuda rätt insats till varje brukare till rätt kostnad. Vi ska sänka tidsåtgången för socialsekreterare vid val av leverantör och kompetensen att välja rätt insats för brukaren skall öka.
Ett annat mål är att bidra till att stadens kostnader för insatser inom sektorn skall sänkas. Detta skall bla ske genom kategoristyrning och långsiktigt strategiarbete inom våra 3 kategoriområden, Barn o Unga, vuxen och funktionsstöd.

Du kommer att arbeta på uppdrag av avdelningschef i nära samverkan med åtta placeringshandläggare, en jurist, en planeringsledare, en kategoriledare och en controller.

Din roll blir att i samarbete med chef och kollegor ansvara för och utveckla de administrativa rutiner som finns på avdelningen. Du jobbar nära placeringshandläggarna och kommer bland annat att jobba med fördelning av ärenden under vissa perioder men även kunna gå in och jobba med placeringsförfrågningar.

Din huvuduppgift kommer att administrera vårt utförarregister, som placeringshandläggare kan använda när de väljer rätt insats till en brukare. Löpande uppdateringar i vårt IT-stöd är en del av arbetet. Du kommer även att bidra i arbetet med uppföljning av placeringar och tar fram underlag till olika uppföljnings och dialogmöten i Göteborg.
Du kommer även att arbeta med framtagande av material och publicering på stadens intranät.

Andra uppgifter blir att bistå kollegor med administrativa uppgifter, mötesadministration, utskick mm. Du kommer att vara ansvarig för framtagning av viss statistik och i övrigt ge support till dina kollegor.


Kvalifikationer
För den här tjänsten söker vi dig som har en eftergymnasial utbildning med administrativ inriktning, alternativt gymnasial utbildning i kombination med gedigen erfarenhet från administrativt arbete i socialtjänsten. Ett krav är att du har arbetat i offentlig verksamhet. Du har goda kunskaper i Excel och Word. Det är en fördel om du har en grundläggande kunskap om socialtjänstens arbetsprocesser och lagstiftning.

Vi söker dig med hög servicekänsla. Du är administrativt skicklig, socialt säker och skicklig på att koordinera frågor. Du tar stort eget ansvar, har god datorvana och är duktig på att formulera dig i tal och skrift. Arbetet ställer krav på att du kan arbeta självständigt och ta egna initiativ. Du behöver vara öppen för utmaningar och vilja leverera lösningar på olika problem. Du är noggrann med att leverera en god kvalitet samt att slutföra de uppgifter du har tagit dig an inom givna tidsramar. Som person är du lugn och tillmötesgående och trivs med att tillsammans med andra för att lösa dagliga arbetsuppgifter.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och administrativ skicklighet.
Det är meriterande om du har erfarenhet av Göteborgs stads ekonomisystem och andra IT-system staden använder.

ÖVRIGT
I rekryteringsprocessen vill vi ta tillvara de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk kulturell mångfald kan tillföra våra verksamheter.

Förvaltningen har gjort medieval för denna rekrytering och undanber oss därför vänligen men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2022-08-01 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Göteborgs kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C88630".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs kommun (org.nr 212000-1355)

Arbetsplats
Göteborgs Stad , Socialförvaltningen Sydväst

Kontakt
Avdelningschef SPINK
Dag Eliasson
031-366 02 40

Jobbnummer
6640127

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs kommun: