Vi söker dagpersonal till en flicka i centrala Göteborg
Humana Assistans AB / Vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Humana Assistans AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans. Våra övriga verksamheter är LSS-boenden, äldreomsorg, individ- och familjeomsorg samt skola för elever med funktionsnedsättning. Vi är 8 000 medarbetare över hela landet som arbetar efter samma vision. Alla har rätt till ett bra liv.
Vi söker just nu en personlig assistent till en av våra kunder i centrala Göteborg. Kunden är en liten flicka med andningsproblematik. Hon behöver till följd av detta ständig tillsyn/övervakning.
Flickan kommer i mitten av augusti börja i en teckenspråkig förskola och vi söker dig som kan vara med henne på dagarna. Du bör tycka om att arbeta med barn, vara ansvarfull, pålitlig, lojal, flexibel och lyhörd. Vi ser gärna att du talar flytande
teckenspråk/TSS och det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med barn samt om du är sjukvårdskunnig. Du kommer vara medicinskt ansvarig under tiden flickan är på förskolan.
Det är ett ansvarsfullt uppdrag och att du tar uppgiften på allvar är viktigt för att föräldrarna skall känna trygghet när du har hand om deras barn. Då du kommer arbeta med ett barn med andningssvårigheter ser vi med fördel att du är en person som agerar snabbt i akuta situationer. Önskvärt är också att du som söker denna tjänst ska se detta arbete som långsiktigt.
Du kommer innan påbörjad tjänstgöring att få all träning du behöver utifrån flickans andningsproblematik bl a en medicinsk utbildning via Drottning Silvias Barn-och Ungdomssjukhus, BKÖ.
Arbetstid: Dagtid, deltid. Vi tillämpar tidsbegränsad anställningsform "så längre uppdraget varar" samt timanställning
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal
Tillträde: Tjänsten börjar i augusti
Humana Assistans har som policy att som en del i anställningsprocessen kontrollera nyanställda mot polisens belastningsregister.
Vi på Humana värnar om våra kunders säkerhet och trygghet och har som rutin att ta detta utdrag på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress:
http://www.polisen.se/sv/Service/Registerutdrag/Blanketten du ska välja heter LSS - utföra vissa insatser åt barn med funktionshinder (442.9), oavsett vilken tjänst du sökt hos oss.
Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt.
De ansökningshandlingar som du skickar till oss läses av personal på Humana samt av kunden och dennes anhöriga.
Humana söker personliga assistenter över hela landet och har därför många annonser ute. På grund av det stora intresset för våra utannonserade tjänster har vi inte möjlighet att svara på dina frågor via telefon.
Publiceringsdatum2013-07-05Arbetstider och omfattning• , Deltid , Tidsbegränsad anställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnna Ekstrand, Kund- och assistentansvarig
anna.ekstrand@humana.seFöretagHumana Assistans AB
AdressHumana Assistans AB
Box 184
70143 ÖREBRO
Jobbnummer 1601297
Observera att sista ansökningsdag har passerat.