Vi söker administrativ samordnare till Stadsrevisionen
Stockholms Stad:Revisionskontoret / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms Stad:Revisionskontoret i Stockholm er).Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att samordna revisionskontorets administrativa processer såväl strategiskt som operativt som omfattar ekonomi, HR-frågor, IT, kommunikation, intern styrning och kontroll, arkiv och diarium.
Vi vänder oss till dig som gärna har några års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Du ska ha relevant utbildning eller motsvarande erfarenhet som vi bedömer som likvärdig samt god administrativ förmåga. Det är meriterande om du har jobbat i Stockholms stad eller annan kommunal verksamhet.
Du har förmåga att strukturera, organisera och ta ansvar för arbetet. Dessa egenskaper kombinerar du på ett naturligt sätt med din vilja att nå resultat och ge god service. Du ska vara flexibel och snabbt kunna sätta dig in i nya arbetsuppgifter och rutiner.
Det är meriterande om du har goda kunskaper i något eller några av de system som staden jobbar med: Agresso, Diabas, ILS-webb, m.fl.
Kontoret erbjuder flexibel arbetstid, olika aktivitete
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga - vi ska vara en stad i världsklass. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Stadsrevisionen granskar all verksamhet i Stockholms stad. Både den som bedrivs genom stadens förvaltningar och den som bedrivs i bolagsform. Revisionsuppdraget som är ett av landets största inom den offentliga verksamheten omfattar verksamheter som har en budgetomslutning på ca 50 miljarder kronor och drygt 41 000 anställda. Revisionskontoret biträder de förtroendevalda revisorerna och har 18 medarbetare varav två på administrationen.
Vill du ha ett omväxlande arbete som kräver engagemang, ansvarstagande och initiativförmåga kan du vara rätt person för oss.
Som administrativ samordnare på revisionskontoret kommer du att arbeta nära förvaltningschefen och ingå i kontorsledningen. Du kommer också ha ett nätverk externt på andra förvaltningar.
1 plats(er).Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att samordna revisionskontorets administrativa processer såväl strategiskt som operativt som omfattar ekonomi, HR-frågor, IT, kommunikation, intern styrning och kontroll, arkiv och diarium.
Vi vänder oss till dig som gärna har några års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Du ska ha relevant utbildning eller motsvarande erfarenhet som vi bedömer som likvärdig samt god administrativ förmåga. Det är meriterande om du har jobbat i Stockholms stad eller annan kommunal verksamhet.
Du har förmåga att strukturera, organisera och ta ansvar för arbetet. Dessa egenskaper kombinerar du på ett naturligt sätt med din vilja att nå resultat och ge god service. Du ska vara flexibel och snabbt kunna sätta dig in i nya arbetsuppgifter och rutiner.
Det är meriterande om du har goda kunskaper i något eller några av de system som staden jobbar med: Agresso, Diabas, ILS-webb, m.fl.
Kontoret erbjuder flexibel arbetstid, olika aktiviteter inom vårt friskvårdsprogram samt subvention på träningskort.
Löneform: Månadslön.
Anställningsform: Tillsvidare.
Varaktighet: Tillsvidare.
Arbetstid: Dagtid.
Vi erbjuder ett spännande arbete som ger dig möjlighet att utvecklas och bredda din kunskap om Stockholms stad och en stad i ständig förändring. Du kommer att få goda möjligheter att utvecklas i din yrkesroll genom fortlöpande intern och extern kompetensutveckling.
Arbetsplatsen är centralt belägen på Kungsholmen nära Stockholms Stadshus. Vi har flexibel arbetstid och strävar efter att underlätta för dig att kombinera arbete, fritid och familj.
För mer information om tjänsten, tag kontakt med:
Stadsrevisor Staffan Moberg,08-508 29 414
Maria Lindgren Persson, Bitr. stadsrevisor, 08-508 29 465, 076-12 29 465
Publiceringsdatum2014-06-19Arbetstider och omfattningHeltid Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-08-17
Ansökan skickas till:
Revisionskontoret
Ange följande referens när du ansöker: A27365
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktStaffan Moberg
FöretagStockholms Stad:Revisionskontoret
AdressStockholms Stad:Revisionskontoret
Revisionskontoret,
11220 Stockholm
Kontorsadress Jobbnummer 1916128
Observera att sista ansökningsdag har passerat.