Vi arbetar med "Zlatan" som inspiration och söker 2 socialsekret
Socialtjänsten, Avesta kommun / Administratörsjobb / Avesta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Avesta,
Norberg,
Hedemora,
Fagersta,
Säter eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Socialtjänsten, Avesta kommun i Avesta Avesta 2020-Något fantastiskt kommer att hända.
Avesta kommun är mitt inne i ett utvecklingsarbete där alla medarbetare är med och bidrar med kompetens och engagemang. År 2020 är vi 25 000 invånare, har ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd, och vi vet att vi gjorde det tillsammans!
På vår enhet på socialtjänsten arbetar vi med inspiration av laget och av "Zlatan". Vi tror på oss själva och vågar står upp för varandra och vårt arbete. Vi vågar ha ambitionen att vara bäst på det vi gör och vi vågar sticka ut hakan. Vi ger inte upp utan tillsammans hittar vi nya lösningar och perspektiv på de utmaningar vi ställs inför. Vi vet att vi varje dag arbetar för vår gemensamma drivkraft att göra skillnad i människors liv och vi vet att vi gör det bra.
Vårt arbete på socialtjänsten kan ibland vara väldigt utmanande eftersom vi hjälper människor i en utsatt situation. Då kan det kännas skönt att alltid hos oss kunna känna lagkänslan i vårt team och att man som medarbetare inte är ensam. Vi tar hjälp av varandra och har närvarande ledare som stöttar och finns tillhands samtidigt som de bygger laget, och tillsammans skapar vi en bra arbetsmiljö. Hos oss finns leendet och skrattet trots allvarets närhet.
Vi ser möjligheten till flexibla arbetstider som viktigt då vi värnar om att hela ditt liv ska fungera.
Om du blir en av våra nya socialsekreterare ingår du i ett team på 19 medarbetare som består av socialsekreterare, 1:e socialsekreterare, familjehemssekreterare, familjerättssekreterare samt enhetschef.
Vi har regelbunden intern och extern handledning.
Varmt välkommen att söka tjänst hos oss. Meddela gärna i din ansökan var ditt fokusområde inom den sociala barn och ungdomsvården finns då det finns viss möjlighet att rikta arbetet.
Publiceringsdatum2016-02-29ArbetsuppgifterVi söker nu två socialsekreterare som ska arbeta med utredningar och uppföljningar enligt SoL och LVU riktat mot barn och ungdomar.
Vi använder oss av BBIC strukturen. Vi är alla idag utbildade i Signs of Safety , ett säkerhets samarbetsstyrt och styrkebaserat arbetssätt, som vi använder oss som ett mycket bra verktyg i vårt arbete.
I dina arbetsuppgifter ingår att vara aktiv i vårt utvecklingsarbete såväl internt som externt för att på bästa sätt kunna skapa förutsättningar för de personer som har behov av hjälp från oss. Vi utvecklar hela tiden vår arbetsplats och vårt arbetssätt för att kunna möta de behov som uppkommer och de krav som finns på rättsäkerheten inom den sociala barn- och ungomsvården. Vi har därför tillsatt en utvecklinsgrupp som bevakar och arbetar med våra utvecklingsfrågor. Vi har under HT 2015 satsat stort på utbildningar i grunderna för handläggningen inom barnavården och en fortsättning kommer att ske under hösten 2016. .
KvalifikationerDu som söker ska ha socionomexamen eller inneha socionomexamen inom en tid som arbetsgivaren bedömer som rimlig. Alternativ annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Vi söker dig som är lyhörd, har god samarbetsförmåga och en förmåga att skapa goda relationer. Som person behöver du framförallt vara lugn och stabil. Du behöver kunna anpassa dig till ändrade omständigheter och fokusera på rätt saker även i stressade situationer. I den här rollen krävs det att du tar eget ansvar för att strukturera och driva dina arbetsprocesser. Ibland blir det bakslag och du behöver då ha förmåga att förbli motiverad och kunna leverera lösningar på ett konstruktivt sätt.
Utbildning i BBIC och Signs of Safety samt och kunskaper i pro Capita ses som meriterade.
För tjänsten krävs B körkort eller att du inom en tid som arbetsgivaren bedömer som rimlig innehar körkort.
Dokumentation och kommunikation är en stor del av vårt arbete och du behöver därför kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift i det svenska språket.
Eftersom du kommer att arbeta med barn och ungdomar kommer Du som ska bli anställd hos oss att behöva lämna ett utdrag från polisens belastningsregister. Ansökningsblankett finns på polisens hemsida.
ÖVRIGT
Förmåner
Vi månar om våra anställda. Du har friskvårdstimme eller friskvårdspeng, tillgång till nyrenoverat personalgym, fria bad i kommunens badhus samt många andra fria friskvårdsaktiviteter som kommunen anordnar kontinuerligt.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Läs mer om oss : Avesta kommuns hemsida
www.avesta.se eller via vår broschyr:
http://www.sebroschyr.se/avestakommun/WebView/Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: Enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-03-21
Ange följande referens när du ansöker: A547710/2016
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJohanna Hildensjö, Enhetschef 0226-645528
johanna.hildensjo@avesta.seJimmy Stenberg, 1:a socialsekreterare 0226-64 53 29
jimmy.stenberg@avesta.seFöretagSocialtjänsten, Avesta kommun
AdressSocialtjänsten, Avesta kommun
Markusgatan 25
77421 Avesta
KontorsadressMarkusgatan 25 77421 Avesta
Jobbnummer 2695851
Observera att sista ansökningsdag har passerat.